Vitaminok-ásvanyi anyagok - miért nem hasznosulnak,mikor van sok belőle qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Létfontosságú Vitaminok

20 féle vitamin,aminélkül szó szerint megállhat az élet

Nélkülözhetetlenek az ásványi anyagok

Nincs vitaminfelszívódás, ha nincs megfelelő ásványi anyag pótlás

Növényi alapú készítmények

Honnan lehet beszerezni, hatások,  mire jók,

Nem lesz gond, ha alkalmazod

Keveset beszélünk róla, pedig óriási segítséget tudnak nyújtani a mindennapjainkban

Mennyit kell fogyasztani?

  1. Tévedés: elég tápanyagot viszünk be a szervezetbe
  2. Tévedés: megoldható a bevitel zöldséggel, gyümölccsel, tejjel

Aminosavak

Az aminosavak különböző kombinációi révén több mint 50 ezer különféle fehérje, valamint több 10 ezer különböző enzim létezik

Molekuláris hidrogén

A leghatékonyabb gyulladás csökkentő, azé let üzemanyaga.

Szelektíven hat a káros szabadgyökökre

Létfontosságú vitaminok

Nélkülözhetetlen ásványi anyagok

Az egészsége stabilizálásához tudnia kell, hogy egy adott helyzetben

  • milyen és
  • mennyi

vitaminra és ásványi anyagra van szüksége a szervezetének.


 

Ismerje meg

  • Forrásait
  • Hatásait
  • Hasznosulását
  • Amiről jó tudni

Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek

Forrásai, hatásai, mire jó, mennyi kell belőle

Vitaminok

Az emberi szervezetnek vitaminokra van szükség. A vitamin olyan szerves vegyület amely kis mennyiségben ugyan, de nélkülözhetetlen az emberi szervezet számára. Bővebben>>>

Ásványi anyagok

Az ásványi anyagok a szervezetünk 4-5% teszi ki, de ennek ellenére létfontosságuk van. Megkülönböztetünk makro- és mikroelemeket. Bővebben>>>

Nyomelemek

A nyomelemek biztosítják a biokémiai reakciók és folyamatok normális lefolyását; az enzimek 30%-ának megfelelő működéséhez szükségese. Bővebben>>>

Vitaminok

 

Azt gondolná az ember, hogy a sokoldalú, változatos táplálkozással fedezzük a vitaminszükségletet, pedig ez sajnos nem így van. Egyrészt azért, mert az élelmiszerek már eleve nem tartalmazzák azokat a vitamin, ásványi anyag és nyomelem mennyiségeket, amik 50-60 éve voltak, másrészt azért, mert a feldolgozással ( főzés) a vízben oldódó vitaminok 10-50 %-a is elveszik.

Mindennek ellenére az emberi szervezetnek szüksége van megfelelő mennyiségű vitaminra, ásványi anyagokra, hogy az enzimek, hormonok megfelelően működjenek a más kémiai anyagokkal együttesen.
A másik fontos tényező, hogy miért van szükség vitaminokra, ásványi anyagokra, az hogy, ezeknek van egy kulcsfontosságú szerepük. Méghozzá az, hogy antioxidánsként működnek, azaz lekötik a szabad gyököket a szervezetben.
Érdekes, hogy csak pár évtizede ismerték fel a szabadgyökök káros hatását, és hogy mennyire fontos ezeket a főként káros szabadgyököket semlegesíteni az antioxidánsok segítségével.

Az emberek között a legismertebb antioxidáns a C-vitamin, A-vitamin, és az E-vitamin.
Általában elmondható, hogy a vitaminokból és az ásványi anyagokból nem lehet túl adagolni magunkat, de léteznek dokumentációk arra, hogy egyes vitaminok nagy mennyiségű szedésének mellékhatásai vannak. A mellékhatás erőssége függ a túladagolás mértékétől. Gyakran nem is a vitaminok, hanem a készítmények adalékanyagai okozzák a mellékhatásokat. A vitaminok túladagolása csak ritkán okoz maradandó megbetegedést. Ezért van felállítva a tolerált mennyiség, amelyet a lakosság még mellékhatások nélkül biztonságosan fogyaszthat egy nap.

Ezeket a mennyiségeket fogyasztói egységekbe, állapították meg.
A fogyasztói egységeket az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerfelügyelet (Food and Drug Administration – FDA), illetve a nonprofit Amerikai Népegészségügyi Intézet (Institute of Medicine – IOM) dolgozta ki amiket világszerte használnak.

Az FDA egyik fontos feladata, hogy az ételek biztonságosak legyenek, és a tartalomra vonatkozó feliratok hasznosak legyenek és tükrözzék a valóságot. Az USA-ban az FDA előírásai kötelező érvényűek.

  • RDA, Recommended Dietary Allowance – Az ajánlott napi fogyasztás minimális mennyisége
  • DRI, Daily Reference Intake – Napi referenciafogyasztás (egyfajta átlagérték). Alapjai: becsült átlagos szükséglet, RDA, megfelelő szükséglet, elfogadható legnagyobb adagolás. Az Institute of Medicine 1997-ben javasolta a bevezetését, azóta fokozatosan felváltja az RDA-t.
  • DRV, Daily Recommended Value – Napi ajánlott érték. Elsősorban az egészség fenntartásához szükséges egyéb anyagok jelölésére szolgál, úgymint: zsír, szénhidrát, élelmi rost, fehérje, koleszterin, nátrium és kálium (ezeket szintén fogyasztani kell minden nap). A DRV-t százalékban adják meg 2000 kalóriás napi fogyasztást feltételezve.
  • DV, Daily Value – Napi érték (a DRI és a DRV kombinációja). A címke megadja az egyes összetevők értékét, amit egy étkezés tartalmaz, illetve hogy ez hány százalékot jelent a napi ajánlott értékhez képest.
  • Az RDA értéke minimális ajánlott mennyiséget jelent, efölött kortól, nemtől, fizikai aktivitástól, egészségi állapottól stb. függően eltérések lehetségesek.

1967-ben a Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO)/FAO ajánlására bevezették a biológiai aktivitást jelző „retinol egyenérték” (RE) fogalmát az addig használt „nemzetközi egység”, NE (IU=international unit) helyett.

A vitamin, ásványi anyagok hatásai
Lehet, hogy az emberek azért szkeptikusak, kételkednek a vitaminok és ásványi anyagok hasznosságágán, hatásán, mert az általuk okozott pozitív eredmények nem azonnaliak.

Többnyire több napok, hetek, esetleg hónapok múlva jelentkezhetnek az eredmények, válnak érezhetővé :

  • általános közérzet javulás,
  • energikusabb viselkedés,
  • optimizmus,
  • könnyebb a betegségek leküzdése.
  • de hosszú távon elkerülhetőek a civilizált betegségek is,
  • mint a szív-és érrendszeri megbetegedések,
  • rák,
  • stroke,
  • csontritkulás, szenilitás.

Vizsgálódjunk és gyanakodjunk, ha egyes „vitaminkészítményeket” azonnali hatás; az Alzheimer-kór gyógyítása; rákgyógyszer; különleges összetétel; titkos recept; csodálatos gyógyulás; újra felfedezett; elfeledett tudás címszavakkal reklámoznak.
Az orvosi konzultáció elengedhetetlen, ha már kialakult a súlyos betegség. Mindenképpen tájékoztatni kell a vitaminszedés szokásainkról, de tudni kell, hogy a vitaminok szedése nem okoz zavart az orvos által felírt gyógyszerek hatásában, ha mindegyiknél be vannak tartva a szedésre vonatkozó szabályok.

A vitaminok két fő csoportja

1. vízben oldódó vitaminok
2. zsírban oldódó vitaminok

Ásványi anyagok

Az ásványi anyagok a szervezetünk 4-5%-át teszi ki.

Makroelemek: azok az elemek, amelyek a szervezetünkben a test tömegének 5 ‰ énél nagyobb mennyiségben fordulnak elő.

Mikroelemek: azok az elemek, amelyek a szervezetünkben a test tömegének 5 ‰ énél kisebb mennyiségben fordulnak elő.

MakroelemekMikroelemek
FoszforCink
KlórFluor
KalciumJód
KáliumKobalt
MagnéziumKróm
NátriumMangán
Molibdén
Réz
Szelén
Vas

 Ugrás az ásványi anyagokhoz >>>

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm