Aranyér fájdalmas széklet, vérzéssel járó székelés, qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Aranyér

 

Az aranyér (nodus haemorrhoidalis, hemorrhoid) a végbélnyálkahártya alatt található érköteg. A szabályos végbélműködéshez, a széklet tartásához, illetve a megfelelő székletürítési mechanizmushoz pótolhatatlan szerepe van ezen érhálózatnak, érpárnázottságnak. A végbél, illetve a végbélnyálkahártya finom ér- és ideghálózattal rendelkezik, szervezetünk egyik legérzékenyebb területe. Ha az érpárnát rögzítő kötőszövet megnyúlik, az érhálózat kitágul, az aranyeres párna lecsúszik, a végbélcsatornából előesik, aranyeres betegségről beszélünk

Ajánlott táplálékkiegészítő

C-vitamin falvonoidokkal

Hatása

C-vitamin

  • Erősíti a vénák falát
  • Csökkenti a bőr és a nyálkahártya gyógyulása közben fellépő irritációt

Cink

Hatása

Cink gyorsítja a sebgyógyulást

Megjegyzés

Hosszú távú szedésekor rézpótlás is szükséges

Útifűmag vagy lenmag

Hatása

Megkönnyíti a székletürítést, de csak akkor, ha sok folyadékot iszunk

Megjegyzés

Útifűmag vagy lenmag . Ha étrendünk nem tartalmaz elég rostot, célszerű szedni. A lenmagolaj is jól alkalmazható.

Kalcium és magnézium

Hatása

Kalcium és magnézium szedésével elérhető a megfelelő véralvadás.

Megjegyzés

Lehetőleg szerves kötésű, vagyi kelát formában szedjük, a kalcium és magnézium ideális aránya 2:1

E-vitamin

Hatása

E-vitamin segíti a véralvadást és sebgyógyulást

B-komplex

Hatása

Javítja az emésztést, a végbéltájon is csökkenti a feszültséget

K-vitamin

lucerna, hínár vagy alga formájában

Hatása

Javítja a véralvadást, gyorsítja a sebgyógyulást,

Megjegyzés

Különösen vérző aranyérnél előnyös a bevitele.

Q10

Hatása

Q10 javítja sejtlégzést, gyorsítja a sejtgyógyulást.

 

A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás biztosítja a szervezet egyensúlyi állapotához, normál működéséhez szükséges tápanyagokat (fehérje, szénhidrát, zsír, vitamin, ásványi anyag, élelmi rost) és a biológiailag aktív összetevőket is (antioxidánsok, L-karnitin, prebiotikumok, probiotikumok, stb.).

Adódhatnak azonban olyan élethelyzetek – szigorú diéta, fogyókúra, felfokozott, rohanó életmód, betegségek utáni lábadozás, stb. – amikor a megszorítások, a kiegyensúlyozatlan, esetleg egyoldalú étrend, a szervezet kimerült állapota miatt étrend-kiegészítő fogyasztására lehet szükség a szervezet egyensúlyi állapotának fenntartásához.

Természetesen egyetlen étrend-kiegészítő sem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozást, a normál ütemű életmódot, a megfelelő pihenést és alvást, vagy fogyókúra esetén a túlzások nélküli, szakember által összeállított étrendet.

OGYEI

https://ogyei.gov.hu/etrend_kiegeszitokkel_kapcsolatos_lakossagi_tudnivalok_/

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm