Banán - elősegíti a jobb kedvre hangolódást, qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

Időről időre az emberre rátör a szorongás. Ha legközelebb ilyen történik, akkor fogyasszunk banánt. A benne levő B6 vitamin és kevés triptofán elősegíti a lélek nyugalmát. A banán nemcsak megnyugtat, de védhet a szív- betegségek a stroke és az emésztőszervi problémák ellen.

Mi van benne?

 

B6-vitamin

Segíti az izmok és az idegek közötti kommunikációt. Közreműködik a vörösvértestek termelésében is.  Segít elűzni a menstruáció előtti tünetegyüttessel járó kedélyhullámzást. A banán kiváló B6-vitamin forrás. Egyetlen banán 0,7 mg B-6 vitamint tartalmaz, ami a napi szükséglet 35%-a.

Kálium

Ez a sokfajta kedvező hatással bíró ásványi anyag jelentős szerepet játszik a magas vérnyomás csökkentésében és a stroke megelőzésében. Egy banánban 467 mg kálium található, ami a napi szükséglet 16-át teszi ki.

Pektin

Ez az élelmi rost nemcsak a színek hasznos, de a hasmenést is enyhíti. gátolja az LDL koleszterinnek az artériák falát károsító hatását.

Triptofán

Aminosav, amely serkenti a szerotonin nevű ingerületátvivő anyag termelését, ezéáltal nyugtató hatású. Véd a depressziótól, szorongástól és az álmatlanságtól. A szénhidrátban gazdag élelmiszerek (tészta, rizs, bab) fogyasztása elősegíti a triptofán felszívódását.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A főzéssel a B6-vtiamin egy része lebomlik, ezért ha azt szeretnénk, hogy jobb kedvre hangolódjunk a banánt nyersen fogyasszuk. Viszont ha az a célunk, hogy minél több pektinhez jusson a szervezetünk, akkor a banánt meg kell főznünk vagy sütnünk.

⇒ ha curryvel ízesített ételhez darabolt banánt adunk, akkor egy kicsit megédesítjük az ételt, ami még jobban kiemeli a fűszerek ízét.

⇒ banánból pompás salsát készíthetünk: a feldarabolt banánhoz keverjünk mogyoróhagymát, pirospaprikát, zöldcitromlevet és mézet. Szárnyas húsok vagy hal mellé ajánljuk.

⇒ fagyasszunk le banándarabokat, majd turmixoljuk össze egy kevés szerecsendióval és zöldcitromlével. Finom sörbetet kapunk.

⇒ nyomkodjuk szét a banánt összezúzott foghagymával, adjunk hozzá csípős paprikaszószt és szárnyas vagy egyéb húsételek mellé fogyasztható.

⇒ a banán raita indiai “saláta” amely édes és hűsítő kontrasztot képez a csípős fűszerezésű ételekkel. Keverjünk össze banándarabokat natúr joghurttal, vékonyra szeletelt mogyoróhagymával  és egy kevés curryporral. behűtve tálaljuk.

Egészséges falatok

egyes kutatási eredmények arra mutatnak, hogy a banánban található fruktooligoszacharid cukormolekulák elősegítik a hasznos bélbaktériumok szaporodását és gátolják a káros baktériumokét, így csökkentik az általuk termelt méreganyagok szintjét s a vastagbélben, továbbá vitamint termelnek.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm