Burgonya napi egy csésze krumplipüre, javít az emlékezeten qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

 

A  Amerikából származó burgonya az egész világon elterjedt. Ha héjastul fogyasztjuk, tápláló és gyógyító vegyületek garmadájával és rengeteg rosttal látja el szervezetünket.

Mi van benne?

 

Antocianinok

A vörös héjú burgonyafajták héjában található antioxidáns festékanyagnak rákkellenes és szívvédő hatása van.

B6.vitamin

Ez a szívvédő vitamin enyhíti a depresszió és az álmatlanság tüneteit és a menstruáció előtti tünetegyüttessel járó panaszokat.

C-vitamin

 fontos antioxidáns megvéd a szabadgyökök káros hatásaitól és erősíti az immunrendszert.

Kálium

Azt tartják, hogy amelyik élelmiszerben sok a kálium az véd a szív-és érrendszeri betegségek és vesekő ellen.

Kávésav és ferulasav

Ezek a burgonya héjában található fitovegyületek jó szolgálatot tesznek a rákkeltő anyagok ellen.

Klorogénsav

Gátolja a rákkeltő nitrogénvegyületek termelődését.

Összetett szénhidrátok

Segítenek enyhíteni a depresszió és a gyomorégés tüneteit. Javítják az emlékezőképességet.

Proteázgátlók

Biztató jelek mutatnak arra, hogy e vegyületek gátolják a rák kialakulását.

Szaponinok

A szaponinok csökkentik a szív-és érrendszeri betegségek és a rákos megbetegedések kockázatát. Vízzel rázva habzanak, felületaktív anyagok, csökkentik a víz felületi feszültségét.

 

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A burgonyát legjobb héjastul fogyasztani, mert a héjában található a legtöbb tápanyag. A hámozatlan burgonyát sütőben süssük, illetve gőzön vagy mikrohullámú sütőben pároljuk. Ha héja nélkül fogyasztjuk vékonyan hámozzuk meg. Hasznéjuk fel a héjában főtt burgonya levét is, mert sok B.vitamint tartalmaz.

⇒ főzés közben adjunk a levesekhez és a ragukhoz burgonyát, majd miután megpuhult törjük össze. Így könnyebben besűríthetjük az ételt.

⇒ gyors hideg krumplileves: főzzünk puhára szeletelt hámozatlan burgonyát. Törjük át annyi íróval, hogy sűrű levest kapjunk. Sózzuk meg, és adjunk hozzá összevágott friss kaprot és mogyoróhagymát.

⇒ a krumplipüréhez héjjában főzükk meg a burgonyát és a főzőlevet is használjuk fel az elkészítéséhez. A maradék levet tegyük el, mert jó alapul szolgálhat majd levesekhez vagy raguhoz.

⇒ salátaönteteknél az olajat részben helyettesítjük krumplipürével. Ízesítjük foghagymával, citromlével és ecettel.

⇒ többfajta (piros, sárga és fehér héjú) burgonyából készítsünk színes krumplisalátát. A burgonyákat ne hámozzuk meg.

⇒ fasírthoz használjunk főtt krumplit.

Egészséges falatok

Egy kísérlet során feledékeny idős embereknek naponta egy csészényi krumplipürét adtak és úgy tapasztalták, hogy mind a rövid, mind a hosszútávú emlékezetük javult. Feltételezik, hogy a burgonya serkenti a memóriajavító agyi vegyületek termelődését.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm