Cereáliák, pszeudocereáliák jóllakotnak érezzük magunkat, ha ... qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

 

A gabonafélékhez hasonlóan felhasználható amarántot, hajdinát, tefet és rizsparéjt szupergabonáknak is nevezik, mert  jóllakotnak érezhetjük magunkat illetve sok bennük a fehérje, az élelmi rost és a B-vitamin.

Mi van benne?

 

E-vitamin

Más antioxidáns fitovegyületekkel együtt az E-vitamin segít megőrizni a rákos megbetegedést, szürke hályogot, sárga test elfajulást, valamint a szív- és érrendszeri betegségeket.

Fitátok

A belekben fejtik ki szabad gyök ellenes hatásukat.

Lignánok

A “rossz” LDL koleszterin szintjét, az emlő- a vastagbél- a méh- és a prosztatarák kockázatát csökkentő fitoösztrogének.

Lizin

A rizsparéj jó forrása ennek az esszenciális aminosavnak. Segít megelőzni és enyhíteni az ajakherpeszt.

Magnézium

Az amaránt és a rizsparéj bővelkedik ebben a szívbarát ásványi anyagban. Segít megelőzni az allergiát, az asztmát, a vesekövet és enyhíti a menstruáció előtti kellemetlenségeket.

Növényi szterolok

Elősegítik a koleszterin csökkentését.

Összetett szénhidrátok

A hajdinában található amilopektin és az amilóz fogyasztása mellett kisebb a vércukorszint ingadozás.

Proteázgátlók

Gátolják a rákos sejtek növekedését.

Rutin

A hajdinában található rutin csökkenti a rák kockázatát.

Szaponinok

Megelőzik a rák és a szívbetegségek kialakulását.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A tápanyagok megőrzése érdekében kevés vízben és csak addig főzzük a gabonaféléket, hogy épp csak megpuhuljanak, különben a fitovegyületek elvesznek.

⇒ a palacsintatésztába és a sütemények tésztájába tegyünk teflisztet. A búzaliszt és a tefliszt aránya 2:1 legyen.

⇒ készítsünk salátát főtt hajdinából, rizsparéjból és amarántból feta sajttal, zöld húsú paprikával, paradicsommal és uborkával. Citromos öntettel tálaljuk.

⇒ daráljuk meg az amarántot és keverjük a muffin tésztájába úgy, hogy negyed részben helyettesítsük vele a búzalisztet.

⇒ készítsünk pilátot, rizsparéjból, magymából, aszalt meggyből és pörkölt pekándióból. Rizs helyett köretként tálaljuk.

⇒ sós teasütemények tésztájába keverjünk hajdina vagy rizsparéjdarát.

Egészséges falatok

Állatkísérletek során kimutatták, hogy a hajdinában található fehérje legalább olyan mértékben csökkenti a koleszterinszintet, mint a szójafehérje, sőt az is lehet, hogy még hatékonyabban.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm