Cisztein - segít közömbösíteni a szabadgyököket, óvaj a sejteket. qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Forrás:

A metionin nevű esszenciális aminosavból képződik a szervezetünkben, B6-vitamin segítségével. Kevésbő stabil, ezért az L-cisztein könnyen átalakul L-cisztinné. Mindkét aminosav létezik táplálék-kiegészítő formában és bármelyik előnyösen alkalmazható.

Cisztein hatásai:

Magas kéntartalma révén segít közömbösíteni az anyagcserefolyamat káros melléktermékeit a szabad gyököket , vagyis antioxidánsként védi és egészséges állapotban tartja a sejteket. A különféle sugárzások káros hatásaitól is óvja a sejteket. Erősíti a májat és az agyat alkoholfogyasztás, illetve a dohányzás okozta ártalmakkal szemben.

Ha a szervezetben rézfelesleg van, az L-cisztein kelátképző hatása révén képes annak eltávolítására. Hozzájárul a felesleges testzsír lebontásához, az izomtömeg gyarapodásához. Eltávolítja a nyálkát a légzőszervekből.

Növeli a fehérvérsejtek aktivitását, tehát az immunrendszer hatékonyságát.

A szervezet l-ciszteinből és más aminosavakból glutationt állít elő, az utóbbi pedig hatékony belső antioxidán, képes a sejtek megővására a károsodástól.

Érdekesség: ahogyan öregszünk, azzal párhuzamosan csökken a szervezet glutationtartalma. A glutationkoncentrációt az orvostudomány az öregedés egyik jelzőszámának tekinti. Más szóval, aki fiatal akar maradni, annak célszerű gondoskodnia a glutationszint növeléséről, például megfelelő mennyiségű cisztein agy cisztin bevitelével.

 

Mire jó a cisztein?

Antioxidánsként erősíti az immunrendszert. Különösen előnyös légzőrendszeri betegségek, höröghurut, arcüreggyulladás stb. esetén, hiszen elfolyósítja, feloldja a letapadt nyálkát, váladékot.

Hasznos különböző májbetegségekben, a máj méregtelenítő hatásának fokozásában. Jó eredményeket értek el vele az ízületek tokjára és az ízületek körüli szövetekre terjedő idült gyulladásban, amely hegességgel, sorvadással jár. (rheumatoid arthritis)

Segít a bőr regenerálódásában, új bőr képződésében. Sportolók számára különösen előnyös, mert belőle képződő glutation óvja az izmokat a károsodástól.

 

 

Amit még érdemes tudni

Metionin, ami fontos a cisztein képződésénél nagy mennyiségben megtalálható a szezámmagban, halban és húsokban. A zöldségek közül a spenót, burgonya és főtt kukorica a domináns, a többi zöldségben kevés található belőle. A metionint a detoxikációs klinikákon is alkalmazzák, mert segíthet az alkohol és a az ópiátok elvonásában.

Szervezetünk napi igénye normál esetben 2-3 gramm, de túlterhelések mint pl. a testépítés, vagy káros életmód (alkohol, drogszedés) esetén akár duplájára is emelkedhet.

 

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm