Depresszió, rosszkedv - Létfontosságú vitaminok qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Depresszió, rosszkedv

A depresszió, hivatalosan súlyos depressziós zavar (major depressive disorder, MDD), amit több, mint két hétig tartó, a legtöbb szituációban fennálló lehangoltság jellemez.[1] Többnyire társul hozzá az önbizalom hiánya, lelkesedés elvesztése a betegség előtt örömöt nyújtott tevékenységekben, kevés lelkesedés és egyértelmű ok nélküli fájdalom. Míg néhányan periódusokban élik meg a tüneteket, amik között akár évek is eltelhetnek, addig másokra általában jellemzőek azok.[2] A betegség negatívan befolyásolja a beteg személyes életét, munkáját, oktatását, alvását, étkezési szokásait és általános egészségét. A depresszióban szenvedők 2-8%-a öngyilkosság által hal meg, az öngyilkosságot elkövetők fele pedig depresszió, vagy egyéb hangulatzavarban szenvedett élete során.

 

Ajánlott táplálékkiegészítő

B3-vitamin

Hatása

B3-vitmain javítja az agy vérkeringését

Megjegyzés

Vízben oldódik. A niacint étkezés közben vagy tejjel együtt érdemes bevenni így kevésbé lépnek fal a mellékhatásként esetleg jelentkező gyomorpanaszok.

B6-vitamin

Hatása

B6-vitamin Szükséges a szerotomin szintéziséhez

Megjegyzés

A depressziós betegek B6-vitamin szintje általában alacsony, különösen a fogamzásgátló tablettát vagy más hormonkészítményt szedő nőknél

B komplex

Hatása

B komplex Elengedhetetlen a normális agyműködéshez.

 

C-vitamin

Hatása

C-vitamin Elősegíti a neutranszmitterek képződését az agyban.

 

Lecitin

Hatása

Lecitin, Kolin és inozitol, javítja az agyműködést és az idegingerület átvitelét.

 

Kalcium és magnézium

Hatása

Kalcium és magnézium Szükséges az idegrendszer nomális működéséhez

Megjegyzés

Ideális 2:1 arányban szedni.

Multivitamin

Hatása

Multivitamin és multi ásványi anyag készítmények – Vitaminok és ásványi anyagok hiányának megszüntetésére

Megjegyzés

A hiányállapotok összefügghetnek a depresszióval

Króm

Hatása

A króm  mobilizálja a zsírokat az energiatermelésben.

Megjegyzés

a krómot jól

Telítetlen zsírsavak

Hatása

Telítetlen zsírsavak ( ligetszépe, lenmagolaj, kendermagolaj, vagy tengeri hal ) az idegsejtek nomális működéséhez szükségesek.

Megjegyzés

a krómot jól

Tengeri alga, hínár

Hatása

Tengeri alga, hínár növeli az általános energia szintet, egyben kiváló jódforrás.

Megjegyzés

A jjód hiánya a pajzsmirigy alulműködéséhez a szellemi teljesítmény hanyatlásához, közönyhöz és egykedvűséghez vezet. Magyarországon a legtöbb ember, különösen a változás korán tújjutott nők jódhiányosak.

5-HTP

Hatása

5-HTP növeli  az agyban termelődő szerotonin és melatonin szintjét.

Megjegyzés

Depresszió és álmatlanság kezelésére egyaránt alkalmas a depresszó elleni gyógyszerekkkel azonos hatékonyságú.

Az 5-HTP a szerotonin egyik prekurzora, mely egy neurotranszmitter, és a megelégedettség és boldogság ingerületeit továbbítja.

Az édességek utáni vágyódást is csökkenti, így hatásos lehet, ha épp a zsírégetés a fő célunk.

 

Páfrányfenyő

Hatása

Páfrányfenyő javítja az vérellátását.

Megjegyzés

a krómot jól

Termékek nagykereskedelmi áron

Néhány terméket nagykereskedelmi áron is tud rendelni. Ezzel jelentős összeget tud megtakarítani.

A mellékelt űrlap segítségével vegye fel velem a kapcsolatot. Írja meg milyen termékre van szüksége.

A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás biztosítja a szervezet egyensúlyi állapotához, normál működéséhez szükséges tápanyagokat (fehérje, szénhidrát, zsír, vitamin, ásványi anyag, élelmi rost) és a biológiailag aktív összetevőket is (antioxidánsok, L-karnitin, prebiotikumok, probiotikumok, stb.).

Adódhatnak azonban olyan élethelyzetek – szigorú diéta, fogyókúra, felfokozott, rohanó életmód, betegségek utáni lábadozás, stb. – amikor a megszorítások, a kiegyensúlyozatlan, esetleg egyoldalú étrend, a szervezet kimerült állapota miatt étrend-kiegészítő fogyasztására lehet szükség a szervezet egyensúlyi állapotának fenntartásához.

Természetesen egyetlen étrend-kiegészítő sem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozást, a normál ütemű életmódot, a megfelelő pihenést és alvást, vagy fogyókúra esetén a túlzások nélküli, szakember által összeállított étrendet.

OGYEI

https://ogyei.gov.hu/etrend_kiegeszitokkel_kapcsolatos_lakossagi_tudnivalok_/

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm