Dinnye - ideális eledel fogyókúrázóknak, kevés energia, semmi zsír, de bő qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A dinnye finom illata a benne levő tápanyagok gazdagságáról árulkodik. A sárga és görög dinnye egyaránt segíthet megelőzni a szív-és érrendszeri , a légúti betegségeket, bizonyos típusú rákos megbetegedéseket és látásvesztést.

Mi van benne?

 

Béta-karotin

A sárgadinnye húsának színét adó narancssárga festékanyag védhet az akné, egyes rákos megbetegedések és a látásvesztés ellen. Egy csészényi dinnye a napi szükséglet felét fedezi.

C-vitamin

Immunrendszert erősítő vitamin, amely segít leküzdeni a légúti fertőzéseket. Különösen a sárga dinnye tartalmaz sok C-vitamint – egy csészényi átlagosan 50 mg-ot.

Kálium

A sárga és zöld húsú különösen sokat tartalmaznak ebből a nélkülözhetetlen ásványi anyagból, ami csökkenti a magas vérnyomást, valamint a stroke és a szívinfarktus kockázatát. Egy csészényi kb 360 mg tartalmaz, ami a napi szükséglet 12%-a.

Likopin

A kutatások szerint a sok likopint tartalmazó ételeket fogyasztók kevésbé hajlamosak a szív-és érrendszeri megbetegedésekre. Illetve a rákos megbetegedésekre, főleg a prosztatarákra. A görögdinnyében különösen sok likopin található, ez az antioxidáns festék anyag adja a gyümölcs vörös színét.

Pektin

Oldható rost, Egy csészényi dinnyében 0,4 g található, amely csökkenti a koleszterint.

Zeaxantin

A szem ideghártyájának alkotó eleme, védi a szemet az ibolyasugaraktól. A legtöbb zöld húsú sárgadinnyében van.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A dinnyében található tápanyagokat akkor lehet leginkább megőrizni, ha egész és nem felvágott dinnyét vásárolunk, ugyanis bizonyos tápanyagok különösen a C-vitamin a levegőben elbomlanak.

⇒ dinnyeszeleteket feta sajttal kínáljuk

⇒ zöld húsú dinnyét turmixoljunk össze, frissen csavart zöldcitromlével, mézzel és mentával. Hűssük le és levesként tároljuk

⇒ készítsünk salátát összevágott hosszúkás paradicsomból, sárgadinnyéből és kockára vágott mozarella sajból, amit balzsamezettel vinaigrette-öntettel permetezzünk meg.

⇒ aprítsunk fel többféle dinnyét, fagyasszuk le a dinnyekockákat, majd összeturmixolva készítsünk belőle dinnyesörbettet.

⇒ készítsünk salsát sárgadinnyéből, összevagdalt friss bazsalikommal, citrom- és zöldcitromlével és savanyított jallepeno paprikával. Csirke vagy hal mellé kínáljuk szószként.

⇒ különleges paradicsommártást készíthetünk ha sárgadinnyedarabokat keverünk bele.

⇒ a forró paradicsomlevest díszítsük behűtöttt sárgadinnyeszeletekkel.

Egészséges falatok

A dinnye ideális eledel fogyókúrázóknak, mivel sok benne a tápanyag és a víz. Egy csészényi dinnye kockára vágva átlagosan 50 kcal és 0,5 g zsírt tartalmaz. Ugyanakkor bőven található benne élelmi rost és annyi cukor, hogy jól lakhassunk.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm