Dió és mogyorófélék rengeteg szívbarát zsírokat tartalmaznak qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

 

A mogyorófélék fehérjében gazdagok, csökkentik a rák, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. A dió az egyik legértékesebb gyümölcsünk.

Mi van benne?

 

Alfa-linolénsav (ALS)

A dióban levő omega-3 zsírsav enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit, csökkenti a szívinfarktus kockázatát, hozzájárul az erek állapotának javulásához.

Ellágsav

Különösen a dióban van sok ebből az antioxidáns vegyületből, amely adott esetben gátolhatja a rákos sejtek szaporodását.

Kálium

A vérnyomást és a stroke kockázatát csökkenti, bőven megtalálható a pisztáciában –  3 dkg ban a napai szükséglet 10%- a .

Növényi szterolok

Különösen a pisztáciában található vegyületek, amelyek segítenek bizonyos rákos megbetegedések és a szív-és érrendszeri betegségek védelmében.

Resrveratrol

A földimogyoró tartalmazza ezt a rákos megbetegedéseket és stroket megelőző fitovegyületet.

Szaponinok

Nemcsak a rák elleni küzdelemben hasznosak, de az immunrendszert is erősítik, és közreműködnek az egészséges koleszterin és vércukorszint fenntartásában.

Szelén

A paradió kivételesen gazdag ebben az antioxidánsban, amely segít megelőzni a rákos megbetegedéseket, a szív és érrendszeri, valamint egyes szembetegségeket.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A mogyoróféléket a legjobb a hűtőben tartani nehogy a bennük levő olaj megavasodjon. Még ízletesebbek, ha fogyasztás előtt sütőbe 5-10 percig pirítjuk őket.

⇒ arpóra vágott mogyoróféléket és zsemlemorzsát pírítsunk meg olivaolajban, majd adjuk hozzá  frissen kifőzött tésztához. Sokan barack, vagy más savanykás lekvárral is “megbolondítják” ezt a finomságot.

⇒ mogyorókrémet magunk is készíthetünk. Addig daráljuk a mogyoróféléket, amíg teljesen krémesek nem lesznek. A krémet sózva is lehet fogyasztani.

⇒ pírítsunk meg és vágjuk apróra különböző mogyoróféléket majd juharsziruppal édesítjük. Finom fagylalt öntetet kapunk.

⇒ a raguk és curryk ízét gazdagabbá tehetjük, ha földimogyoró krémet adunk hozzá.

⇒ halat vagy csirkét darált dióval vagy mandulával panírozzuk be.

Már napi 3-5 dió bele hozzájárulhat az egészség megőrzéséhez.

 

Egészséges falatok

A dió és a mogyorófélékről sokan azt tartsák, hogy zsírosak és kalóriadúsak,  de valójában igen egészségesek, mert rengeteg fitovegyületeket és egyszeresen telítetlen szívbarát zsírsavakat tartalmaznak. Ha az egészségtelen telített zsírsavak helyett mogyoróféléket fogyasztunk, csökken a vérünk koleszterinszintje, és kevésbé vagyunk kitéve az érelmeszesedés veszélyének.

A dió

  1.  vitaminbomba
  2. gazdag növényi rostokban
  3. gazdag omega-3 zsírsavban
  4. elősegíti a koncentrációt
  5. nem hizlal
  6. segíti az emésztést
  7. csökentheti az emlőrák kockázatát
  8. hatásos lehet a hajhullás ellen
  9. jótékonyan hat a prosztatára

 

 

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm