Felfázás - miért gyakoribb a nőknél... qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Felfázás, hólyaghurut

A felfázás legfőbb okozója a hideg, de, baktériumos fertőzés is állhat a hátterében.

Felfázás, azért érintin nagyobb számban a nőket, mert húgyvezetékük rövidebb, mint a férfiaké. Így nem csak a hideg, hanem a baktériumok is gyorsabban feljutnak rajta.

Felfázást okoz, ha hideg kőre ülsz le vagy mezítláb mászkálsz otthon a kövön. Nőknél kiválthatja például az is, hogy a vastagbélben lévő kórokozók átkerülnek a húgyvezeték külső nyílásához.

A hólyaghurutot támadó fertőzések akár visszatérők is lehetnek. Ezek maradandó károsodást is okozhatnak, ezért mindenképp komolyan kell venni.

Ajánlott táplálékkiegészítő

Acidophilus

Hatása

Acidophilus segít a normális hüvelyflóra helyreállításában.

Megjegyzés

Visszatérő hólyagfertőzésnél vagy vagy anti-biotikum szedés esetén különösen fontos.

Bőrgyógyászati és nőgyógyászati gombás fertőzéseknél a helyi gyógyszeres kezelést érdemes néhány hónapig acidophilus kúrával kiegészíteni.

 

Kalcium, magnézium

Hatása

Kalcium, magnézium citrát bevitel céljából szükséges

Megjegyzés

Csak akkor jó, ha az említett ásványi anyagokat a készítmény citrát kötésben tartalmazza.

C-vitamin bioflavonoidok, cink, A-vitamin vagy béta-karotin

Hatása

C-vitamin bioflavonoidok, cink, A-vitamin vagy béta-karotin antioxidánsok javítják az immunrendszer működését, gyorsítják a gyógyulást  a szövetek regenerálódását.

 

Nagybogyós áfonya

Hatása

Nagybogyós áfonya Savanyítja a vizeletet, gátolja a fertőző baktériumok megtapadását a hólyag nyálkahártyáján.

Megjegyzés

Természetes fertőtlenítő hatású a foghagyma vagy a belőle készült táplálék kiegészítő is.

Aloe vera

Hatása

Aloe vera gyorsítja a gyógyulást

Megjegyzés

A legelőnyösebb az áfonyakivonatot is tartalmazó Aloe vera gél fogyasztása

A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás biztosítja a szervezet egyensúlyi állapotához, normál működéséhez szükséges tápanyagokat (fehérje, szénhidrát, zsír, vitamin, ásványi anyag, élelmi rost) és a biológiailag aktív összetevőket is (antioxidánsok, L-karnitin, prebiotikumok, probiotikumok, stb.).

Adódhatnak azonban olyan élethelyzetek – szigorú diéta, fogyókúra, felfokozott, rohanó életmód, betegségek utáni lábadozás, stb. – amikor a megszorítások, a kiegyensúlyozatlan, esetleg egyoldalú étrend, a szervezet kimerült állapota miatt étrend-kiegészítő fogyasztására lehet szükség a szervezet egyensúlyi állapotának fenntartásához.

Természetesen egyetlen étrend-kiegészítő sem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozást, a normál ütemű életmódot, a megfelelő pihenést és alvást, vagy fogyókúra esetén a túlzások nélküli, szakember által összeállított étrendet.

OGYEI

https://ogyei.gov.hu/etrend_kiegeszitokkel_kapcsolatos_lakossagi_tudnivalok_/

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm