qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Forrás:

Fenilalanin megtalálható valamennyi fehérjedús ételben. Különösen sok van belőle a gabonafélékben, a szójatermékekben, az amerikai mogyoróban, a mandulában, a tökmagban a szezámmagban és a gomolyában.

Fenilalanin hatásai:

Az idegsejtek és az agy közötti jelzések átviteléhez szükséges vegyület (neurotranszmitterek) képződésében vesz részt. Az l-fenilalanin a szervezetben átalakul norepinefrinné és dopaminná. Ezeket izgalmi idegingerület-közvetítőknek (transzmittereknek) is nevezik, hiszen fokozzák az agy többféle képességét.

A központi idegrendszerre gyakorolt hatása révén fájdalomcsillapító. Mérsékli az éhségérzetet és fokozza a nemi vágyat.

Mire jó a fenilalanin?

Növeli az életerőt, ( vitalitást) az éberséget, a szellemi frissességet. Javítja az emlékező és tanulási képességet, valamint a kedélyállapotot, ezért kiváló lehet depressziósoknak .Fájdalomcsillapító hatása elsősorban migrén , menstruációs görcsök és ízületi gyulladás ( arthritis) esetén érdemes igénybe venni. Az éhségérzet csillapítására főleg fogyókúrázóknak hasznos. Mivel fokozza a szexuális késztetést, potenciazavarban is előnyös lehet.

Amit még érdemes tudni

Ellenjavallt az alkalmazása terhesség alatt, magas vérnyomás, cukorbetegség, fenilketonuria, továbbá a bőr festékes daganata (melanoma) esetén.

Étvágycsökkentés céljából étkezés előtt egy órával vegyük be gyümölcslével vagy vízzel, de ne fehérjetartalmú itallal. A szellemi frissessgé, az életerő fokozására két étkezés között fogyasszuk. SEMMIKÉP SEM FEHÉRJE TARTALMÚ ITALLAL.

Sportolók is használják

A sportolók körében is elterjedt a fenilalanin használata. Edzés közben a lehető legjobb koncentráció elérésére, az edzés utáni fájdalmak enyhítésére és szükség esetén étvágycsökkentésre használják a fenilalanint. A memória javítására és a depresszió csökkentésére ugyancsak alkalmazzák.

Még valami érdekes

Érdekes kísérletet is folytattak, amelynek eredményeképp megállapították:

a fenilalanin egy olyan kémiai hírvivő anyag koncentrációját is képes növelni az agyban, amely növeli a libidót és kiváltja a romantikus érzéseket.

A fenil-etil-alaninról van szó. A kutatások szerint azoknak az agyában, akik elveszítették érdeklődésüket a szex iránt, többnyire alacsony volt a fenil-etil-alanin mennyisége.

A fenilalanin az endorfin nevű hormonok képzésével és aktivizálásával erősíti és időben meghosszabbítja a szervezet saját fájdalomcsillapító reakcióját sérülés, baleset és betegség során.

Vannak olyan enzimrendszerek, amelyek a szervezetben állandóan elbontják az endorfinokat. A fenilalanin viszont gátolja ezeket az enzimeket. Ìgy lehetövé teszi, hogy az endorfinok el tudják végezni saját feladatukat.

Aki nagyobb mennyiségben fogyaszt koffeint, annak megnő a fenilalanin igénye, mert a koffein lemeríti a központi idegrendszer készleteit egyes neurotranszmitterek vonatkozásában.

Emiatt érezzük magunkat mentálisan tompultnak túlzott koffein fogyasztás után. Azoknak az embereknek a vérében és likvorában, akik krónikus fájdalomban szenvednek, alacsonyabb az endorfin aktivitás szintje. A fenilalanin segít helyreállítani a normális endorfin szinteket, így segít szervezetünknek és a fájdalmat természetes módon képes csökkenteni. Hatékonyan enyhiti a krónikus, hosszú időn át tartó panaszokat, ugyanakkor érintetlenül hagyja a szervezet természetes védekező mechanizmusait a rövid idei tartó akut fájdalmakkal szemben.

A fenilalanin abban különbözik az orvosi receptre felirt, vagy az anélkül megvásárolható gyógyszerektől, hogy nem okoz hozzászokást.
Túladagolása szédüléssel, magas vérnyomással, fejfájással és idegrendszeri zavarokka