Füge magas ásványi anyag tartalommal rendelkezik, csontépítő, vérképző, qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A füge fogyasztása segíthet a szív-és érrendszeri betegségek a menstruáció előtti tünetegyüttes és az aranyér gyógyításában.  Különösen sok élelmi rost, ásványi anyag és a szabad gyököket semlegesítő polifenol van benne.

 

Mi van benne?

 

B6-vitamin

Ez a B-vitamin egészségesebbé teszi a szívet és enyhíti a menstruáció előtti tünetegyüttessel járó panaszokat. Különösen sok van belőle a friss gyümölcsben. Egy adagban (4 füge)  0,2 mg, ami a napi szükséglet 10%-át teszi ki.

Élelmi rostok

A fügében bőven található mind oldható, mind nem oldható rost, ( egy aszalt fügében több mint 2 g élelmi rost van) A nem oldhatók segítenek, székrekedés, divertikulózis és aranyér esetén, míg a pektin nevű oldható rost csökkenti a vér koleszterinszintjét.

Ficin

Csak a fügében előforduló, enyhén hashajtó hatású enzim, amely enyhíti a székrekedés tüneteit.

Kálium

A sok káliumot tartalmazó étrend csökkenti a magas vérnyomást és segít a szívinfarktus és stroke megelőzésében. Négy friss fügében 464 mg kálium van, ami a napi szükséglet 15%-át teszi ki.

Növényi szterinek

Csökkentik a “rossz” LDL koleszterin szintjét, valamint a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát.

Polifenolok

A kutatások kimutatták, hogy az aszalt fügében mintegy ötvenszer több polifenol van, mint bármely más gyümölcsben vagy zöldségben. Ezek a vegyületek semlegesítik a káros szabad gyököket, és segítenek megelőzni a krónikus betegségeket.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A friss füge hamar megromlik, ezért miután leszedik, egy héten belül el kell fogyasztani. Nem így az aszalt füge, amely annál tovább eláll. Sőt, mivel kisebb a víztartalma a tápanyagok nagyobb koncentrációban találhatók meg benne.

⇒ kecskesajt mellé előételként kínáljunk friss fügét és vékonyra szelt nyers füstölt sonkát.

⇒ a reggeli gabonapelyheket még finomabbá tehetjük, ha összevagdalt aszalt fügét kínálunk hozzá.

⇒ mézzel édesített vörösborban főzzünk meg néhány aszalt fügét, és sült hús mellé kínáljuk.

⇒ készítsünk tésztasalátát kockára vágott friss fügével, szétmorzsolt feta sajttal, pirított pekándióval és vörösboros vinaigrette-öntettel.

⇒ főzzünk puhára néhány szem aszalt fügét, és a főzőléből egy keveset hozzáadva pépesítjük. Lekvár helyett kenyérre kenhetjük.

⇒ mazsola helyett a sütemények tésztájába tegyünk kockára vágott aszalt fügét.

⇒ sertéskarajt, vagy csirkemellett is megtölthetünk aszalt fügével.

Egészséges falatok

Az össze ismert gyümölcs közül a fügének van a legmagasabb ásványi anyag tartalma. Jelentős mennyiségű csontépítő, vérképző és szívvédő kalcium, vas, magnézium, mangán és kálium van benne.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm