Gabonakorpa két korpafélét ajánlott bevinni, hogy ne okozzanak puffadást qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Gabonakorpa forrásai:

Gabonakorpa igazából bármilyen gabonaféleség korpája leht és fogyasztható, de élettanilag a legelőnyösebb és a legelterjedtebb a búzakorpa és a zabkorpa alkalmazása.

Gabonakorpa hatásai:

A növényi eredetű táplálékban nincs koleszterin. A növények rostanyagát csak kis mértékben tudjuk megemészteni, és ez a salakanyag folyamatos mozgásra serkenti a beleket. A vér koleszterin szintjét csak csekély mértékben (maximum 10%-al ) tudjuk befolyásolni a táplálék zsír és koleszterintartalmának csökkentésével.

Ha megfelelő rostos anyagot juttatunk az emésztőrendszerbe, sokkal jobb hatást érünk el.  Nagy rosttartalmú ételek fogyasztása esetén a salakanyag gyorsabban halad át a bélen, egyrészt csökken a túltáplálás veszélye (nem tud minden kalória felszívódni a táplálékból ), másrészt a táplálékkal bekerült rákkeltő anyagok rövidebb ideig hatnak a bélfalra. Mindemellett közvetlenül is érvényesül a növényi rostok mechanikus béltisztító hatása.

A búzakorpa vízben oldhatatlan rostokat tartalmaz, ezek a bélrendszerben elsősorban mechanikai hatást fejtik ki: növelik a bélsár tömegét, szabályozzák haladási sebességét.

A zabkorpa viszont vízben részben oldódó (duzzadó) rostokat tartalmaz. Ezek oldott állapotban gélszerűvé válnak, megkötik az epesavakat és azok a széklettel kiürülnek. Ezért az epesók termeléséhez szükséges koleszterint a máj csak a vérből tudja felvenni, így csökken a vér koleszterinszintje.

 

Mire ?

A koleszterin és a vérzsír szint csökkentésére, az elhízás megelőzésére, illetve fogyókúrára. Hasznos még a gabonakorpa székrekedés megelőzésére és kezelésére, különösen ajánlott a keveset mozgó ülő életmódot folytató embereknek.

A zabkorpa és a búzakorpa jól hasznosítható szénhidrátokat, fehérjéket és D-vitamint tartalmaz, ezért hiányosan táplálkozó vagy felszívódási zavarokkal küzdő embereknek is segítséget jelent. Előnyös lehet azoknak is, akiknek epeproblémájuk, epekövük van.

 

Jó tudni

Tilos a gabonakorpa fogyasztása olyan gyulladásos emésztőrendszeri betegségekben, amelyek a vékonybél és a vastagbél vérzésével járnak (Crohn-betegség, colitis ulcerosa)A magas rosttartalmú táplálék fogyasztása ugyanis a fokozott bélmozgás (perisztaltika ) miatt bélvérzést okozhat.

A búzakorpát és a zabkorpát ajánlott együtt bevinni a szervezetben, mert így nem okoznak puffadást, és a vízben oldódó, illetve oldhatatlan rostok előnyös élettani hatásit egy időben tudjuk kihasználni.

 

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm