Gomba - értékes vegyületeket tartalmaz, amelyek védenek qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

 

A gomba hajdanán gyógyító ételnek számított. A modern tudomány újra felfedezte a benne levő értékes vegyületeket, amelyek védenek a rák, a szívbetegségek, a magas vérnyomás és a vírusfertőzés ellen. A gomba hozzájárul a magas koleszterinszint csökkentéséhez.

Mi van benne?

 

B-vitaminok

A bombában sok a riboflavin – B1-, naicin – B3- és a B6-vitamin. Ezek depresszió, szív-és érrendszeri betegségek valamint a migrén esetén fejtik ki előnyös hatásukat.

Egroszterol

A csontok egészségéhez nélkülözhetetlen.

Eritadenin

A shitake gombában található vegyület csökkenti a koleszterin szintet azáltal, hogy előmozdítja annak kiürülését.

Lentinan

A shitake gombában kis mennyiségben található poliszacharidnak az immunrendszerre kifejtett hatását még vizsgálják.

  Lentinus edodes micélium ( LEM)

Szintén a shitake gombában található. Feltehetően segít megelőzni a rákos megbetegedéseket, a szív-és érrendszeri betegségeket, a magas koleszterin szintet, a magas vérnyomást, egyes fertőzéses májbetegségeket.

Szelén

Antioxidáns ásványi anyag, amelyről azt tartják, hogy védelmet nyújthat a rák és sárgatest-elfajulása ellen.

Triptolin

Ez a shitake gombában található anyag gátolhatja a szervezetben a nitrogénvegyületek káros hatását.

 

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

Mivel hő hatására valamennyi gombaféle elveszíti víztartalmát és ezzel együtt a B-vitaminokat is, amikor szárított gombát veszünk, az áztatólevet is használjuk fel. A nyers gomba egyeseknél allergiát okozhat, azért ilyen formában jobb ha csak kis mennyiségben fogyasszuk.

⇒ a gomba és a burgonya együtt különösen jó ízű, ezért érdemes párolt gombát hozzáadni a krumplisalátához, vagy a sült krumplival együtt sütni a gombát.

⇒ a vegetariánus ragunak húsos állagot ad a gomba, különösen a shitake.

⇒ fűszeres krém: olivaolajban pírítsunk meg apróra vágott gombát, mogyoróhagymát, foghagymát, majd adjunk hozzá egy kevés ecete. Hamburger, sült hús vagy szendvicsek tetejére halmozva kínáljuk.

⇒ a fasírthoz keverjünk apróra vágott gombát. Ez különösen jó ötlet pulykafasírt esetében, mert a gomba szaftosabbá teszi a száraz húst.

⇒ szárított gombát törjünk porrá, és rántott hús, vagy hal készítésekor keverjük a zsemlemorzsához.

⇒ töltsünk meg portobello gombafejeket durvára vágott reszelt sajttal és összevagdolt paradicsommal. Előételként kínáljuk.

Egészséges falatok

Egy japán kísérletben a férfiak egy kis csoportja naponta 10 dkg friss vagy 5 dkg szárított gombát fogyasztott. Egy héten belül jelentős csökkent a koleszterin szintjük.

Ugyanilyen változást tapasztaltak egy hét után azoknál a nőknél is, akik napi 8,5 dkg friss shitake gombát ettek.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm