Gyökérzöldségek - sok élelmi rostot, összetett szénhidrátot taralmaznak qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A káposztafélék családjába tartozó tarlórépa, karórépa és társaik meglepően sok C-vitamint és néhány fontos aminosavat tartalmaznak. Kedvező hatásukat fokozzák a bennük levő élelmi rostok és az összetett szénhidrátok.

Mi van benne?

 

C-vitamin

Antioxidáns, amely semlegesíti a káros szabad gyököket, erősíti az immunrendszert.

Golyvaképző szerek

A nyers gyökérzöldségben és más keresztesvirágúakhoz tartozó zöldségekben található vegyületek gátolják a pajzsmirigy működését.

Lizin

Ez a fontos aminosav, amely a gyökérzöldségek fehérjeinek alkotó része, segít megelőzni az ajakherpeszt, és enyhíti annak tüneteit.

Nem oldható rostok

Megelőzik a székrekedést, és valószínűleg jó hatással vannak a tágult visszerekre és az aranyérre is.

Oldható rostok

Mivel képesek koleszterint megkötni a vérben, hozzájárulnak az artériákat károsító “rossz” LDL koleszterin szintjének csökkentéséhez.

Összetett szénhidrátok

Energiát szolgáltatnak, amelyet a szervezet lassan és egyenletesen tud hasznosítani. Javítják az emlékezőképességet és megkötik a gyomorégést okozó gyomorsavakat.

Megjegyzés

Főzés során a golyvaképző vegyületek és a C-vitamin egy része elbomlik. Ugyanakkor a főzés megnöveli az oldhatórost tartalmat.

⇒ főzzünk meg szeletekre vágott tarlórépát, sárgarépát és burgonyát, majd pépesítjük meg, mint a krumplipürét

⇒ palacsinta tésztához adjunk durvára reszelt tarló vagy karó répát vagy esetleg burgonyát és összevágott kaprot. A szokásos módon süssük ki.

⇒ serpenyőben kockára vágott tarlórépát pírítsuk meg foghagymával és adjunk hozzá tarlórépa zöldet.

⇒ készítsün salátát durvára reszelt tarlórépából, zöld és piros almából,. Öntetnek használjunk almabort, almaecetet és dijoni mustárt.

⇒ a sült karórépának telt dióra emlékeztető íze van. Hámozzuk meg a répákat, és vágjuk nagyobb darabokra. Forgassuk olivaolajban, és csomagoljuk alufóliába. Süssük puhára sütőben 200 fokon, 20 -30 percig.

Egészséges falatok

aki sok almát eszik, fellélegezhet,ugyanis nemrég kimutatták, hogy az alma csökkenti a tüdőrák kockázatát. A kvercetin nevű flavonoidnak tulajdonítják a rákellenes hatást, bár a fenol és a C-vitamin is szerepet játszhat a tüdő védelmében.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm