Hormonok optimalizálása - azért fontos, hogy késleltessük az öregedést qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Hormonok optimalizása

 

Szervezetünkben több mint húsz különböző hormon serkenti a létfontosságú és közérzetünk szempontjából fontos életfunkciónkat. Kétségbevonhatatlan, hogy a hormonok hiánya jelentős mértékben sietteti az öregedést, a hormonpótlás viszont akár a már megjelent öregedési tüneteket is képes visszafordítani.

Egy adott életkorban még a legideálisabb életvezetés sem képes a szükséges szinten tartani a hormonháztartást. Az alacsony hormonszint jeladás a sejtek számára, hogy a szervezet elöregedett, s erre a sejtek is öregedéssel válaszolnak. Nem a hormonszintünk csökken az öregedéstől, hanem mi öregszünk attól, hogy alacsonyabb lesz a hormonszintünk.

Valójában arról van szó, hogy támogatnunk kell azokat a hormonoka, amelyek fiatalon tartanak, azokat a tényezőket pedig, amelyek siettetik az öregedést, el kell kerülni, vagy hatásukat csökkenteni kell.

Ez elsősorban az agyban található irányítóközpont segítségével érhető el. Hormonszintünk természetes módon történő optimalizálása azzal kezdődik, hogy mindenekelőtt mellőzzük a helytelen dolgokat.

A fiatalon tartó hormonokat jelentős mértékben befolyásolhatjuk táplálkozásunk segítségével. Igen nagy mennyiségű fitohormonokat tartalmaznak a szójakészítmények, a szójatej, a szójajoghurt, és a tofu, de a lenmag és tökmag is. Valójában kijelenthetjük, hogy a természetes friss táplálékben megtalálható minden, amire egészségünk és fiatalságunk megőrzése érdekében szükségünk van, bár nem minden a megfelelő mennyiségben. Ezért elengedhetetlen, hogy bizonyos hiányokat élelmiszereink tudatos megválasztásával és táplálékkiegészítők szedésével pótoljuk.

Állítsuk hát elő mi magunk a bennünket fiatalon tartó hormonokat. Ehhez elegendő mozgásra, megfelelő kapcsolódásra és jó alvásra van szükségünk. Aludjunk magunkat szépre és fiatalra. Ehhez éjszakára teljes sötétségre és hűvös szobára van szükség. De jelentős mennyiségű zöld tea és béta-karotin segítségével is elérjük a szervezet melatonin termelésének növelését.

Fitoösztrogén anyagokat találhatunk szójatermékekben, zsályában, és máriatövisben, valamint a gelée royaleben ( méhpempőben) Valamennyinek azonos védőhatása van káros mellékhatás nélkül.

A tesztoszteronszint ugyancsak növelhető természetes módon. Évezredek óta  hatékony patikaszere ennek a ginszeng. Da a cink, amely megtalálható pl. a búzamagban, ugyancsak képes arra, hogy természetes módon növelje a tesztoszteronszintet.

Igen eredményes és alapvető fontosságú a testi egészség szempontjából a testsúly csökkentése, valamint a rendszeres testmozgás, de csak olyan mértékben, hogy soha ne fogyjon el a levegőnk. Természetesen mellőzzük a dohányzást, és a tömény szesz fogyasztását, mert ezek a méreganyagok minden törekvésünket keresztül húzzák. A dohányzásról való leszokást segítheti egy gyógynövény a tribulus terrestris. (királydinnye)

A legfontosabb, hogy sikerüljön rendbe tenni a tudatunkat. Ha egészséges és fiatalos az önképünk, van olyan tevékenységünk, melyben örömünket leljük, harmonikus párkapcsolatban élünk és tele vagyunk életkedvvel, akkor a hipofízis és a tobozmirigy megkapja a megfelelő ösztönzést, harmonizálja a pajzsmirigy tevékenységét, ennél fogva teljesen természetes módon áll helyre szervezetünk hormonháztartása.

5 figyelmeztető jele a hormonzavaroknak

  • kimerültség
  • álmatlanság
  • ingerlékenység
  • hajhullás
  • hízás

Mik teszik tönkre a hormonháztartást

  • túlságosan sok sport
  • túl sok a műanyag a környezetben
  • túl kevés zsírt fogyasztunk
  • állandóan fertőtlenítjük a kezünket
  • negatívan gondolkodunk

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm