Hüvelyesek - tápláló és egészség forrás, legalább egyszer hetente qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A bab tápláló és egészséges fehérjeforrás. Segíti a “rossz” LDL koleszterin szintjének csökkentését. Megakadályozza a vércukorszint ingadozását, és a testsúly szinten tartásában is szerepet játszik.

Gátolhatja bizonyos fejlődési rendellenességek és a rákos megbetegedések kialakulását.

 

Mi van benne?

 

Folsav

Az egészséges magzati fejlődéshez elengedhetetlen B-vitamin, amely a homociszteinszint csökkentésével egyúttal véd a szív- és érrendszeri betegségekkel szemben is.

Ligánok

Vizsgálatok folynak e vegyületek szívvédő és rákellenes (különösen emlőrák és prosztatarák ellenes) hatásával kapcsolatban.

Nem oldható rostok

A bab nagyon sok ilyen rostot tartalmaz ( egy csésze főtt bab kb. 8g.- ot) amely segít megelőzni a székrekedést.

Oldható rostok

Fontos szerepük van az LDL koleszterinszint csökkentésében, amivel megelőzhetők a szív-és érrendszeri betegségek. A babban található rostok segítenek csökkenteni a vércukorszintet, ezért ajánlják a cukorbetegeknek is a bab fogyasztását.

Összetett szénhidrátok

Mivel teltségérzetet ad, a bab hasznos mindazoknak, akik fogyni szeretnének. A benne levő összetett szénhidrátok lassan felszívódó energiaforrásként szolgálnak.

Proteázgátlók

Feltételezik, hogy gátolják a rák terjedését.

Szaponinok

Gátolják a rákos sejtek szaporodását és csökkenthetik az LDL koleszterin szintjét

 

 

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A felfúvódást a babban lévő szénhidrátok az oligoszacharidok okozzák. Egyesek szerint részben megszabadulhatunk tőlük, ha főzés előtt vízbe áztatjuk a babot és az áztató vizet nem használjuk fel.

⇒ Nem okvetlenül kell konzervbabot használni ( az ugyanis sokszor túl sok nátriumot alkalmaz) ha gyorsan el akarunk készülni a főzéssel. Inkább főzzünk meg egyszerre nagyobb mennyiségű babot, majd fagyasszuk le kisebb adagokra porciózva.

⇒ A pizzára paradicsomszósz helyett tehetünk babpürét is, amelyet ugyancsak zöldfűszerekkel ízesítünk.

⇒ Tésztaszósz készítése: pépesítünk főtt babot, és fokhagymát egy kevés húsleves hozzáadásával, majd különféle zöldfűszerekkel ( szurokfűvel, római köménnyel) ízesítjük.

⇒ Helyettesítsük a majonézt a jóval egészségesebb babpürével, amelyet citromlével ízesítünk és paradicsompürével keverünk össze.

⇒ Zöldfűszerekkel ízesített babpürével gombát vagy főtt tojást is megtölthetünk.

Egészséges falatok

A bab nagyon laktató étel. A sok élelmi rost megtömi a gyomrot, és gátolja a vércukorszint ingadozását. Ezáltal hosszabb időre elűzi az éhséget és egyenletesen biztosítja az energia utánpótlását.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm