Immunrendszer erősítése a legfontosabb feladat, az egészség stabilizálása érdekében qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Immunrendszer erősítése

Nap mint nap találkozunk különféle mikroorganizmusokkal, baktériumokkal, vírusokkal. Bőrünkön, nyálkahártyán élnek, amik hajlamosak megbetegíteni, ha az immunrendszerünk ezt megengedi.

Mert az immunrendszer olyan szervek, amik sejtekből, fehérjékből tevődnek össze és védi a szervezetet a vírusoktól és baktériumoktól vagy más idegen anyagtól. Ezért egyik feladatunk az immunrendszer erősítése, növényekkel, gyógynövényekkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal.

De ügyelnünk kell nehogy túlterheljük a szervezetet, mivel az immunerősítő fűszernövények és illóolajak. Ezért érdemes a kúrákat szüneteltetni, megszakítani.

immunrendszer erősítése

Ajánlott táplálékkiegészítő

E-vitamin

Hatása

E-vitamin az ellenanyagok termeléséhez kapcsolódó, úgynevezett humorális és a sejt által közvetített , sejtes immunválaszt egyaránt serkenti.

Megjegyzés

Akkor is jótékony hatást gyakorol az immunrendszerre, ha egyébként nem mutatkoznak az E-vitamin hiány jelei.

Szelén

Hatása

Szelén és Cink antioxidánsok és immunerősítők

A-vitamin

Hatása

A -vitamin védi a bőrt a légzőszerveket az emésztőrendszert és a testi szövetek felszínét. Részt vesz számos immunfolyamat elindításában, és fokozásában.Vírusellenes hatása is van.

Megjegyzés

Az immunrendszer működési szempontjából az egyik legfontosabb étrendkiegészítő. Az A-vitamin hiányban szenvedő gyermekek különösen érzékenyek a vírusfertőzésekre, mint a kanyaró és az RS vírus.

Terhes anyáknak  A-vitamin adása nem javasolt, mert fejlődési rendellenességet okozhat, pótolható viszont karotinoidokkal.

C-vitamin

Hatása

C-vitamin javítja az immunrendszer működését, többek között növeli a fehér vérsejtek számát, és fokozza a csecsemőmirigy* hormonok elválasztását. Vírus és baktériumellenes hatása van.

*csecsemőmirigy: a mellkasban helyezkedik el, közvetlen a szegycsont mögött.

Megjegyzés

Felszívódása tökéletesebb, ha érfalerősítő bioflavonoidokkal együtt visszük be a szervezetbe.

Telítetlen zsírsavak

Hatása

Telítetlen zsírsavak erőss antioxidáns, immunerősítő.

Megjegyzés

Főleg krónikus fáradság és pikkelysömör esetén előnyös alkalmazni.

Béta karotin

Az A-vitmain elővitaminja.Egyb karotinoidok – lutein zeaxantin, likopin

Hatása

Erős antioxidánsok, számos immunserkentő hatásukat mutatták ki.
Megjegyzés

ha nem zöldségekből (főleg sárgarépából ) kívánjuk fedezni a karotinszükségletet, akkor előnybe kell részesíteni a természetes alapú étrend-kiegészítőt.

B6-vitmain és más B-vitaminok, folsav

Hatása

B6-vitmain javítják az immunrendszer működését

 

Shiitake, reishi vagy maitake gombakivonat

Hatása

Shiitake, reishi vagy maitake gombakivonat Erősítik az immunrendszer működését.

Vas

Hatása

Vas hiánya pótlására illetve megelőzésére gyermekek, menstruáló nők és idős emberek számára.

Megjegyzés

Az immunzavarok gyakori oka a vashiány, A férfiaknál ritkán fordul elő a vashiány. Ferztőzéskor nem ajánlatos a vaspótlás, mert vasra a kórokozóknak ugyanúgy szükségük van, mint az egészséges sejteknek,

 

Termékek nagykereskedelmi áron

Néhány terméket nagykereskedelmi áron is tud rendelni. Ezzel jelentős összeget tud megtakarítani.

A mellékelt űrlap segítségével vegye fel velem a kapcsolatot. Írja meg milyen termékre van szüksége.

A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás biztosítja a szervezet egyensúlyi állapotához, normál működéséhez szükséges tápanyagokat (fehérje, szénhidrát, zsír, vitamin, ásványi anyag, élelmi rost) és a biológiailag aktív összetevőket is (antioxidánsok, L-karnitin, prebiotikumok, probiotikumok, stb.).

Adódhatnak azonban olyan élethelyzetek – szigorú diéta, fogyókúra, felfokozott, rohanó életmód, betegségek utáni lábadozás, stb. – amikor a megszorítások, a kiegyensúlyozatlan, esetleg egyoldalú étrend, a szervezet kimerült állapota miatt étrend-kiegészítő fogyasztására lehet szükség a szervezet egyensúlyi állapotának fenntartásához.

Természetesen egyetlen étrend-kiegészítő sem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozást, a normál ütemű életmódot, a megfelelő pihenést és alvást, vagy fogyókúra esetén a túlzások nélküli, szakember által összeállított étrendet.

OGYEI

https://ogyei.gov.hu/etrend_kiegeszitokkel_kapcsolatos_lakossagi_tudnivalok_/

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm