Karnitin - zsírégető hatású, csak L-karnitin táplálék-kiegészítőt fogyasszunk qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Forrás:

A karnitin az emberi szervezetben két esszenciális aminosavból a lizinből és ametioninból képződik a szükséges mennyiség.Ez a hagyományos felfogás többnyire igaz az átlagembereknél.

Szívbetegeknek és sportolóknak azonban külön karnitin bevitelre lehet szükségük.

Karnitin hatásai:

Egyre több kutató vallja, hogy a karnitin az esszenciális tápanyagok közé tartozik,, hiszen elengedhetetlen a szívizom számára, a növekedéshez és az izomzat fejlődéséhez. Javítja az izmok oxigén ellátását. Segít helyreállítani a normális szívműködést.

Zsírégető hatású: a zsírfelhasználás teljes mértékben amennyiségétől függ, mert ez az aminosav működteti a zsírsavmolekulákat a sejt energiaraktárában ( mitokondrium )  juttató szállítórendszert.

Mire jó a karnitin ?

Jól alkalmazható szívbetegségek megelőzésére, illetve már kialakult szívbetegségek esetén a szív teljesítményének javítására, normális működésének helyre állítására.

Mérsékli vagy megszünteti a koszorúér elmeszesedéséből, szállítóképességének csökkentéséből eredő szívtájéki szorító fájdalmat (angina). Jótékonyan hat a légzési elégtelenségben is, mert több oxigént juttat az izmoknak.
Fogyókúrás készítményeknek szintén fontos alkotórésze, zsírégető hatása miatt.

 

Amit még érdemes tudni

Csaki az L-karnitin tartalmú táplálék-kiegészítőt szabad bevenni, a d-karnitint tartalmazó készítmény kerülni kell. Szívbetegségben szenvedők az alkalmazását feltétlenül beszéljék meg kezelőorvosukkal, mert feleslegesség tehet egyes gyógyszereket, illetve azok dózisának módosítása válhat szükségessé.

Jöbban érvényesül a zsírbontó hatása, ha szerves kötésű krómmal veszik be.

 

Mit ír a wikipédia

https://hu.wikipedia.org/wiki/Karnitin

A szívizom számára, valamint a növekedéshez, fejlődéséhez és az izomzat fejlődéséhez nélkülözhetetlen. Helyreállítja a normális szívműködést, javítja az izomzat oxigénellátását. Rendkívül fontos, mivel zsírégető hatású. Ez az aminosav-származék működteti azt a szállítórendszert, mely a zsírsavmolekulákat a sejtek mitokondriumába szállítja. Tehát a zsírfelhasználás függ a jelenlévő karnitin mennyiségétől. Az emberi szervezetben a májban, az agyban, valamint a vesében szintetizálódik.

A mitokondriumok az összes élő sejtben megtalálható sejtalkotók. Szerepük a sejt energiatermelése. A mitokondriumok membránján többféle biomolekula helyezkedik el, köztük karnitin is. A mitokondriumok elsősorban cukrokat hasznosítanak, de ennek hiányában a lipidmolekulákat is képesek lebontani. Ennek az aminosavnak nagy szerepe van abban, hogy a sejtplazmában lévő lipideket a mitokondriumok belsejébe juttassa.

Kutatások igazolták, hogy a karnitin jótékony hatással bír az emberi szervezetre. Kiemelt szerepei a következők:

Szívbetegségek megelőzésére használható. A már kialakult szívbetegség esetén javítja a szív teljesítményét, segít a normális működés helyreállításában. Csökkenti a koszorúér-elmeszesedésből származó szorító fájdalmat az érrendszerre gyakorolt jótékony hatása miatt. Az angina bizonyos formáinak tüneteit javítani képes. Pozitív tapasztalatok állnak rendelkezésre a demenciában szenvedő betegek kezelésével kapcsolatban.

Légzési elégtelenség, illetve nehézségek esetében is segít, mivel növeli az izmok teljesítményét, de ez nem alkalmazható gyógyszeres terápia helyett, csupán alternatívaként. Egyesek szerint jelentős a zsírégető hatása, melynek következtében sok fogyókúrás termék lényeges összetevője. Hatékonysága több szakértő szerint megkérdőjelezett. Vízoldékony molekula, túladagolni gyakorlatilag lehetetlen.

A karnitin előállításához a szervezetben elegendő vasnak és C-vitaminnak kell rendelkezésre állnia. Alacsony szintre utalhat a fáradtság, illetve az izomgyengeség.[2] A karnitin növeli a HDL („jó”) koleszterin szintjét, és csökkenti az LDL („rossz”) koleszterin szintjét.

A szükséges mennyisége nincs hivatalosan rögzítve, becslések szerint napi 5-10 milligramm szükséges az emberi szervezet számára. Táplálékkiegészítők azonban 500-4000 milligrammot is tartalmazhatnak, ezért ezek alkalmazását érdemes megbeszélni egy kezelőorvossal.[3]

Egészségügyi kockázatok

Kapcsolatot feltételeznek az l-karnitin fogyasztása és az atheroszklerózis kialakulása között. Az l-karnitin a bélrendszerben trimetilaminná alakulhat, amit a májenzimek tovább alakítanak metilamin-N-oxiddá (TMAO). Ez utóbbi vegyület érelmeszesítő hatású. Az l-karnitin trimetilaminná alakítását a bélflóra bizonyos baktériumai végzik. A bélflóra összetételének legfontosabb befolyásolója a táplálkozás. Kimutatható volt, hogy vegetáriánus táplálkozás mellett kevesebb TMAO keletkezik. (3, 4)

 

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm