qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4 qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A csemegekukorica összetett szénhidrátokban, élelmi rostokban és tiaminban gazdag élelmiszer forrás.  Zsírszegény és energiadús étel, segít a szívbetegségek, bizonyos rákos megbetegedések a sárgafolt-elfajulás és az elhízás elleni védekezésben

Mi van benne?

 

Folsav

Magzati korban megakadályozza a velőcső-záródási rendellenesség kialakulását. Amint a legújabb kutatások kimutatták, csökkenti a rák, illetve a szív és érrendszeri megbetegedések kockázatát is.

Egy csésze morzsolt kukoricában 51 µg folsav van, ami a napi szükségletünk 13%-át teszi ki.

F

Az

Lutein és zeaxantin

Karotinoidok, amelyek segítik bizonyos szembetegségek pl. az öregkori vakságért nagy részben felelős sárga-folt elfajulás megelőzését. A kukoricában különösen luteinból van nagy mennyiség. Egy csészében kb 3 mg.

Oldható rostok

Mivel megkötik a koleszterint, és gátolják annak felszívódását a rostok csökkentik a vér koleszterinszintjét. Aki fogyni szeretne, annak javasolt élelmi rostokban gazdag ételeket fogyasztani, mivel az fokozza a teltségérzetet.

Proteázenzim- gátlók

Úgy hatnak a rák ellen, hogy a sejtek mértéktelen szaporodását elindító fehérjék működését gátolják.

Tiamin

B1-vitamin ami ahhoz szükséges, hogy a szervezet a táplálékot energiává alakítsa. Hiánya fáradékonyságot okoz. Az idegrendszer zavartalan működéséhez is szükség van tiaminra.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A kukoricát vízoldékony B-vitaminjainak (folsav és tiamin) megőrzése érdekében inkább gőz fölött pároljuk, ne főzzük. Ha ez nem kivitelezhető, ügyeljünk arra, hogy a csöveket ne főzzük 10 percnél tovább.

⇒ a kenyér ízesebb és egészségesebb lesz, ha a tésztájához kukoricaszemeket adunk

⇒  a csöves főtt kukoricát ne vajjal ízesítjük, hanem citromlével

⇒ hús, vagy hal mellé felszolgált mártáshoz keverjünk morzsolt kukoricát, apróra vágott mogyoróhagymát, piros húsú paprikát, csípős paprikakrémet és citromlét.

⇒ rizs vagy tészta helyett köretként adjunk kukoricalisztből készült puliszkát

⇒ a palacsinta, gyümölcskenyér és a különféle kekszek tésztájához is keverhetünk kukoricalisztet.

⇒ a gazpacho nevű spanyol leveshez uborka helyett adjunk morzsolt csemegekukoricát és keverjünk bele jó sok összevágott koriander zöldet.

Egészséges falatok

A Harvard Egyetem kutatói kimutatták, hogy a sok luteint tartalmazó ételeket fogyasztó nők esetében 22%-al a férfiaknál pedig 19%-al alacsonyabb a szürkehályog kialakulásának kockázata. .

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm