qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

Az ősidők óta ismert lenmag és lenolaj számos jó tulajdonsága miatt a modern élelmezés egyik sztárja lett. A kutatók többféle betegség ellen kifejtett hatását vizsgálják

 

Mi van benne?

 

Alfa-linolénsav (ALS)

Mivel a szervezet nem képes előállítani ezt az esszenciális zsírsavat, a táplálékokból kell beszereznünk. Fontos szerepet játszik a vérnyomás szabályozásában, és a sejthártya épségének megóvásában, de számos betegség esetén is jótékony hatású, például az által, hogy egyes vérrögképződést okozó vegyületek termelését gátolja és megóv a szívinfarktustól. Alfa-linolénsav a lenmagolajban is megtalálható, míg a lignánok és a rostok a feldolgozás során elvesznek.

Lignánok

Fitoösztrogénnek is nevezett vegyületek enyhe ösztrogénszerű hatással rendelkeznek. Ezenkívül védenek az autoimmun betegségekkel szemben pl.  szisztémás lupus erythematosusszal és reumás ízületi gyulladással szemben. Csökkentik a fibrocisztás emlő és egyes hormonfüggő rákos megbetegedések (emlő-, méh- és prosztatarák ) kockázatát.

Nem oldható rostok

Az emésztőrendszer működését segítő élelmi rostok, megelőzik a székrekedést.

Oldható rostok

Gélt alkotnak a bélben, ami segít csapdába ejteni és kitessékelni  az epével ürülő koleszterint.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A legtöbb tápanyag akkor szabadul ki a magból, ha megdaráljuk. Ha egészben vagy csak éppen szétharapva nyeljük le a magokat, azok áthaladnak az emésztő renszeren anélkül, hogy a bennük levő tápanyagok hasznosulnának. A lenmagolajat ne hevítsük, mert ALS-tartalma elbomlik és kellemetlen ízű lesz.

⇒ őröljük meg a lenmagot kávédarálóban vagy robotgépben, és az így kapott liszttel negyed részben helyettesítsük a palacsintához használt búzalisztet.

⇒adjunk őrölt lenmagot a sütemények vagy kalácsok tésztájához.

⇒ készítsünk pestót ( inkább bazsalikom krém ) friss bazsalikomból őrölt lenmagból a mogyorófélék helyett, lenmagolajból és reszelt parmezánsajtból. Keverjük össze forró főtt tésztával.

⇒ keverjünk őrölt lenmagot a gabonapelyhekhez vagy a zabkásához

⇒ őrölt lenmaggal a húsgombócokat és fasírtot ízletesebbé tehetjük.

⇒ őröljük meg a lenmagot és pörkölt mogyorót  vagy mandulát, majd keverjük össze lágy krémsajttal, kenyérre kenve fogyasszuk.

 

Egészséges falatok

a lenmag segít megelőzni a szív-és érrendszeri betegségeket. Egy kísérlet során férfiaknak és nőknek akiknek magas volt a vérkoleszterinszintjük három héten keresztül lenmagos, illetve búzakorpás muffint adtak. A lenmagot fogyasztóknak csökkent az LDL koleszterinszintjük, míg a másik csoportnál szinte semmilyen változást nem tapasztaltak.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm


Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203