qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4 qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

 

Az édes húsú kaliforniai és csípős csilipaprika élénk színt és jó ízt ad az ételnek, ugyanakkor véd a szív- és érrendszeri betegségekkel valamint a vaksággal szemben, továbbá enyhíti az orrdugulást

Mi van benne?

 

Béta-karotin

Antioxidáns festékanyag , amely óv a szem- a szív- és érrendszeri betegségektől, illetve bizonyos fajta rákos megbetegedésektől. A piros paprikában különösen sok található belőle. Egy csészényiben csaknem 5 mg.

C-vitamin

A paprika az egyik legfontosabb C-vitamin forrás, segít a légúti betegségek elleni védekezésben. A béta karotin és a C-vitamin együttes hatásának köszönhetően csökken a sárgafolt elfajulás és a szürke hályog kialakulásának kockázata. Egy csésze friss kaliforniai paprikában több C-vitamin ()mint 133 mg  ) van, mint egy csésze narancslében (82 mg )

Kapsziacin

Ez a fitovegyület adja a csípős paprika erejét. Fokozza a nyálkahártyák váladéktermelését az orrban és a légutakban, enyhítve az orrdugulást. Kimutatták, hogy semlegesítheti a rákkeltő anyagokat, és elpusztíthatja a rákos sejteket. Minél csípősebb egy paprika, annál nagyobb a kapsziacin tartalma

Klorofill

Megakadályozza a sejtek rákos elfajulását.

Lutein és zeaxatin

Ha étrendünk nagy mennyiségben tartalmazza ezt a két vegyületet, az védelmet nyújthat bizonyosfajta rákos megbetegedések, a szív-és érrendszeri betegségek, a sárgafolt-elfajulás és a szürke hályog ellen. A piros húsú paprika rengeteg luteint tartalmaz, míg a sárga húsú kiemelkedő zeaxantin forrás.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A paprika hőre érzékeny C-vitamin tartalmához akkor jutunk hozzá teljes mértékben, ha ezt nyersen fogyasztjuk. Ha nem akarjuk, hogy a béta -karotin kárba vesszen, ne főzzük sokáig és olívaolajjal készítsük el.

Néhány tipp

⇒ előételnek kínáljuk babpürével töltött kaliforniai szeleteket

⇒ a krumplipüréhez keverjünk meghámozott sült piros húsú kaliforniai paprikát. Ha a keveréket tejjel felhígítjuk, leveként is fogyasztható.

⇒ a muffin vagy kukoricás kenyér tésztájához adjunk ízesítésként kockára vágott csilipaprikát.

⇒ sült piros húsú kaliforniai paprikát keverjünk össze kevés paradicsompürével, pépesítsük és mártogatót szószként kínáljuk. Egy kevés olivaolajjal hígítva tésztaszószként is kiváló.

⇒ édes-csípős paprikasalsa: aprítsunk fel piros, zöld és sárga húsú kaliforniai valamit csilipaprikát, és adjunk hozzá apróra vágott lilahagymát, ecetet, és koriander zöldet. Ez jól illik húsételek melléd, de főtt tésztához is kínálhatjuk.

Egészséges falatok

Kaliforniai nők körében, akik sok zöldséget, többek között paprikát fogyasztottak, nagyon alacsonynak találták az egyik agydaganat a glioma előfordulási arányát

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm