qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A rizs világszerte alapvető élelmiszer, összetett szénhidrátok, élelmi rostok és egy sor más tápanyag kiváló forrása. Nem tartalmaz glutént, ezért gluténérzékenyek (cöliákiások vagy lisztérzékenyek) is fogyaszthatják.

Mi van benne?

 

B6-vitamin

Kedvező hatású allergia és asztma esetén, enyhíti a depressziót, szorongást, továbbá megelőzi a szív-és  érrendszeri betegségeket. Egy csészényi főtt barna rizsben 0,3 mg B6 vitamin található, ami a napi szükséglet 15%-át teszi ki.

Folsav

A dúsított fehér rizs jó forrása ennek a B-vitaminnak, amely csökkenti a fejlődési rendellenességek, valamint a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát. Egy csésze főtt rizsben 92 μg folsav van, ami az ajánlott napi mennyiség 23%-a.

Magnézium

A menstruáció előtti tünetegyüttessel járó panaszokat enyhítő és a vesekövességet megelőző ásványi anyag. Egy csésze főtt barna rizsben 84 mg található, ami a napi szükséglet 21-a

Orizanol

Jelenleg is vizsgálják, hogy enyhíti-e klimax idején jelentkező hőhullámokat, csökkenti-e koleszterinszintet, és megakadályozza-e nitrogénvegyületek káros rákkeltő anyagokká, nitrózaminokká alakulását.

Összetett szénhidrátok

A szervezetet energiával látják el. Megkötik a folyadékot a bélben, így enyhítik a hasmenést, és a gyomorégést.

Szelén

Ez az antioxidáns ásványi anyag segít megelőzni az allergiát, az asztmát, szürke hályogot, meddőséget és prosztata problémákat. Egy csésze főtt barna rizs 19 μg szelént tartalmaz, ami a napi ajánlott mennyiség 27%-a

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

Főzés előtt vagy után ne öblítsük le a rizst, nehogy az értékes tápanyagok kárba vesszenek. Ne főzzük túl sok vízben, mert a B-vitaminok kioldódnak belőle. Adjunk a rizs mellé babot, borsót és más fehérjetartalmú hüvelyest.

Néhány tipp

⇒ reggelire készítsünk rizskását csirke alaplével. A rizst lassan főzzük puhára.

⇒ a palacsintatésztához adjunk főtt rizst és zöldfűszereket. A rizses palacsintát, húsok mellé köretként kínáljuk.

⇒ érdekes állagú lesz a kukoricakenyér, ha tésztájához főtt rizst adunk.

⇒ keverjünk egy tojásfehérjét és reszelt sajtot a főtt rizshez, majd sütőbe süssük ropogósra.

⇒ az édességekhez tehéntej helyett használjunk rizstejet.

 

Egészséges falatok

A barna rizs több vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, mint a fehér, amely a hántolás során tápanyagtartalma egy részét elveszíti. Orizanolból és nem oldható rostból is több van benne. A dúsított fehér rizsbe azonban visszapótolják ezeket a tápanyagokat.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm


Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203