qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A sárgabarack aranysárga színe karotinoidok, különösen béta-karotin jelenlétére utal. Ez utóbbi fontos antioxidáns. Bár a friss gyümölcs is igen egészséges, az aszalt sárgabarack még több tápanyagot tartalmaz.

Mi van benne?

 

Béta-karotin

Antioxidáns karotinoid, amelyről feltételezik, hogy gátolja a rák kialakulását azáltal, hogy semlegesíti a szabadgyököket, és erősíti az immunrendszert.

Ellágsav

Valószínűleg csökkenti a környezeti rákkeltő anyagok hatását. Azt is vizsgálják, hogy vajon képes-e gátolni a ráksejtek szaporodását.

Kálium

A magas vérnyomás kialakulását megakadályozó fontos ásványi anyag. Az idegrendszer és az izmok működéséhez szükség van káliumra.

Likopin

A sárgabarack kis mennyiségben tartalmazza ezt a hatékony antioxidánst, amelyről feltételezik, hogy csökkenti a “rossz” LDL koleszterin szintjét, és véd a prosztatarák ellen.

Pektin

Az erek falát károsító LDL koleszterin szintjét csökkentő oldható élelmi rost.

Vas

Asz aszalt sárgabarack jó vasforrás. Negyedcsészényi aszalt sárgabarack 1,5 mg vasat tartalmaz, ami a napi ajánlott mennyiség 8%- át teszi ki. Mindenkinek szüksége van vasra, de a várandós nőknek és a gyermekeknek különösen. A vashiányos vérszegénység fáradékonyságot, okoz, és a csökkent immunválasz következtében nő a fertőzésekkel szembeni kiszolgáltatottság.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

Bár a friss sárgabarackban sok C-vitamin van, de vegyük figyelembe, hogy  aszaláskor csökken a tartalom. A többi tápanyaghoz, mint a béta-karotin, likopin, és pektin – könnyebben hozzájut a szervezet , ha a friss vagy aszalt barackot megfőzzük.

Tippek

⇒ főzzük az aszalt sárgabarackot puhára almalében, vagy fehér szőlőlében, majd pürésítsük. Cukor hozzáadása nélkül finom házi lekvárt kapunk.

⇒ süteményekbe, kalácsba, kekszbe mazsola helyett tegyünk összevagdalt aszalt sárgabarackot.

⇒ hús mellé adhatunk kimagozott és négyfelé vágott majd olivaolajon egy kevés összezúzott foghagymával enyhén megpárolt sárgabarackot.

⇒ adjunk apróra vágott aszalt sárgabarackot a töltött csirke töltelékéhez vagy rizses piláfhoz.

⇒ pörköltekbe vagy ragukba is tehetünk félbevágott friss vagy összevagdalt aszalt sárgabarackot.

⇒ készítsünk diákcsemegét összevagdalt aszalt sárgabarackból, mogyorófélékből ( dióból, mandulából ) és tökmagból

Egészséges falatok

Ha érzékenyek vagyunk a szulfitokra ( pl. kén-dioxidra ) amit azért adnak az aszalt sárgabarackhoz, hogy ne barnuljon meg, keressünk a bioboltban, szulfitmentes aszalt gyümölcsöt

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm