qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A táplálékok eme kincstára rengeteg béta-karotint és jó adag élelmi rostot tartalmaz. A sárgarépa véd a szív- és érrendszeri betegségek, bizonyos fajta rákos megbetegedések, bőr és szembetegségek, a székrekedés valamint a a magas koleszterin ellen.

Mi van benne?

 

A-vitamin

A szervezet a sárgarépában és más élelmiszerekben található béta-karotint A-vitaminná alakítja. Ez nélkülözhetetlen számos élettani funkcióhoz, pl. az éles látáshoz, a sejtek szaporodásához, és a nyálkahártyák , a haj és bőr egészségéhez. Ezenkívül elősegíti a sötétben látást, a szemek alkalmazkodását a fény csökkenéséhez.

Béta-karotin

Ez a vegyület nem csupán az A-vitamin előanyaga, hanem hatékony antioxidáns is, amely véd a káros szabad gyökök ellen. Minél élénkebb a répa színe, annál több béta-karotint tartalmaz. A sárgarépa a legtöbb béta-karotint tartalmazó élelmiszer egyike. Egy csészényi főtt répában 18 mg található, ami a napi szükséglet háromszorosa .

Kalcium-pektát

Különleges élelmi rost, amelyről azt tartják, hogy az epesavakat megköti a bélrendszerben.

Nem oldható rostok

Megakadályozzák a székrekedést, mivel növelik a széklet mennyiségét. Ezenkívül jóllakottságérzetet keltenek, ami segítséget jelent a fogyókúrához.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

Könnyebben felszívódik a béta-karotin, ha a sárgarépát egy kevés lehetőleg egyszeresen telített zsírsavat tartalmazó zsíradékon pl. olíva olajon pároljuk.

Néhány tipp

⇒  házi kenyér vagy pizzatészta készítésénél víz helyett használjunk sárgarépa levet

⇒ grillcsirkéhez készítsünk szószt olívaolajon megfonnyasztott sárgarépából és fokhagymából, amit aztán répalével pürésítünk és citromlével ízesítünk.

⇒ a rizsfelfújtba, miután elkészült, keverjünk reszelt sárgarépát.

⇒ süteményrecepteknél a kókuszreszeléket helyettesítsük reszelt sárgarépával

⇒ levesek illetve tésztához adott szószok készítésekor húsalaplé helyett használjunk répalevet.

⇒ a krumplipürébe a főtt krumpli mellett tegyünk sárgarépát is. A kettőt együtt főzzük.

Egészséges falatok

Kimutatták, hogy az étrend-kiegészítők formájában szedett béta-karotin nem akadályozza meg a szív és érrendszeri betegségek kialakulását, ha azonban a vegyület az elfogyasztott élelmiszerrel jut a szervezetbe akkor hatásos lesz.  Nemrégiben napvilágot látott adatok szerint a betegségek kockázata 45-al csökkenthető magas étrendi béta-karotin bevitellel.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm