qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A csirke-, kacsa- és a pulykahús tele van jó minőségű fehérjékkel, esszenciális aminosavakkal, B-vitaminokkal és ásványi anyagokkal, amelyek megőrzik a bőr egészségét, erősítik az immunrendszert és hozzájárulnak az agy és az emésztőrendszer zavartalan működéséhez.

Mi van benne?

 

B6-vitamin

Bár valamennyi szárnyas bőven tartalmaz B6-vitamint  a világos színű csirke- és pulykahúsában van a legtöbb – 85 g főtt húsban 0,5 mg a napi ajánlott mennyiségének 25%-a. Segít enyhíteni az allergia, az asztma és a depresszió tüneteit. Továbbá véd a szív-és érrendszeri betegségek kialakulása ellen.

B12-vitamin

Ez a vitamin csak állati eredetű táplálékokban található meg. Jótékony hatású depresszió és vérszegénység esetén. Védi a szívet és a terhesség alatt is létfontosságú.

Cink

Az immunsejtek fejlődéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyag. Hozzájárul a termékenységhez, a bőr épségéhez, és enyhíti a menstruáció előtti tünetegyüttes okozta panaszokat. A pulyka-, kacsa- és a sötét színű csirkehús a legjobb forrása. – ezekből bármelyik 85 g -ja több mint 2 mg cinket tartalmaz, az ajánlott napi mennyiség 15%-át.

Lizin

Aminosav, amely segít gyógyítani vagy megelőzni az ajakherpeszt.

Naicin

85 g bőr nélküli főtt csirkemellben 12 g naicin (B3-vitamin ) van, ami több mint a napi szükséglet fele. A kacsa- és a pulykahúsban is sok van ebből az emésztő- és idegrendszer egészséges működését segítő B-vitaminból.

Szelén

Véd a rák a szürke hályog és a sárgafolt-elfajulás, és a szív-és érrendszeri betegségek ellen. Különösen sok szelén található a pulykahúsban – 85 g főtt húsban  35 μg ami az ajánlott napi mennyiség felét teszi ki.

Triptofán

A naicin előanyaga. Enyhíti a szorongást és az álmatlanságot.

Vas

A kacsa- és a pulykahúsban sok van ráadásul a legkönnyebben felszívódó formában, ami elengedhetetlen a vérképzéshez.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A sötét színű szárnyashús a legízletesebb és bizonyos tápanyagokban (vas, szelén) a leggazdagabbak. Ám zsírtartalma is 3-5 x nagyobb mint a világos színűé. A zsír mintegy fele a bőrben van. Nem baj, ha sütéskor, grillezéskor a húson hagyjuk a bőrt, hogy ne száradjon ki, de miután az étel elkészült, távolítsuk el, ne együk meg. Levesekbe, ragukban bőr nélküli húst főzzünk bele.

Tippek

⇒ a bőr és csont nélküli kacsamell kivételesen sovány hús. Gazdag íze a marhahúsra emlékeztet, ám annál kevesebb zsírt és így kevesebb energiát tartalmaz. Távolítsuk el a bőrt, fűszerezzük be a húst, majd úgy készítsük el, mint a marhasültet.

⇒ vegyünk pulykamellfilét és daráljuk meg otthon, mert ez soványabb lesz, mint a készen vett darált pulykahús, amibe akár a bőrét is beletehették.

⇒ pulykafasírt készítésekor keverjünk teljes kiőrlésű kenyérből sütött kenyérkockákat vagy apróra vágott gombát a húshoz, mielőtt pogácsákat formáznánk.

⇒ pulykacombból remek levest készíthetünk. Távolítsuk el a bőrét, főzzük meg zöldségekkel, zöldfűszerekkel. Ha megpuhult, vegyük ki a húst a levesből, vagdaljuk le a csontról és tegyük vissza a levesbe. Készíthetünk hússalátát, vagy paradicsomszósszal fogyasztjuk.

Egészséges falatok

Ínyenceknek való: A kacsasült sokkal finomabb lesz, ha csak sóval, és őrölt fekete borssal fűszerezzük. Sütőben süssük és tegyünk rá almakarikákat.  A pulykanyakból finom nyakleves készülhet és nem is fáj. A grillcsirkét a világ minden táján ismerik, tényleg egy egyszerűen elkészíthető finomság.  De ha nincs grillező, akkor 1 kg sóban sütve is nagyon finom lesz. A tepsibe helyezzünk 1 kg sót, tegyük rá az egész csirkét fűszerek nélkül és lassú vagy közepes lángon süssük 45 – 60 percig, attól függ milyen nagy a csirke.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm