qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A természet gyöngyszemei, mert a szőlőszemek olyan fitovegyületeket tartalmaznak, amelyek csökkentik a szív-és érrendszeri betegségek, a rák valamint a stroke kockázatát. A vörösborról, a szőlőléről és a mazsoláról is  kimutatták, hogy a betegségekkel szemben védelmet nyújtanak

Mi van benne?

Antocianinok

Laboratóriumi kísérletek során beigazolódott, hogy ezek a piros, kék szőlőben található festékvegyületek gátolják a daganatsejtek szaporodását.

Ellágsav

Fenoltartalmú sav, amely szőlőn kívül más bogyós gyümölcsben is előfordul. Azt tartják róla, hogy védi a tüdőt a környezetben levő méreganyagokkal szemben.

Flavonoidok

A szőlő nagy mennyiségben tartalmaz ilyen szívvédő antioxidáns festékanyagot, amelyek a vérrögképződést is gátolják. A kék és a piros szőlőben sok olyan flavonoid található, amely segít megakadályozni a “rossz ” LDL koleszterint abban, hogy az érfalakon lerakódva szívinfarktushoz vezető elzáródást okozzon.

Kvercetin

Flavonoid, amelyről feltételezik, hogy csökkenti a rák kialakulásának kockázatát, valamint a vérrögképződést. A légúti betegségek okozta panaszokat is enyhítheti.

Pektin

Oldható rost, csökkenti az LDL koleszterinszintet.

Resveratol

A szőlő héjában található fitovegyület ami rákellenes hatású.  Még vizsgálják, hogy csökkenti e a koleszterinszintet.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A legegészségesebb a piros és a kék szőlő, mert kedvező hatású vegyületek koncentrációja ezekben a legmagasabb.

Néhány tipp

⇒ keverjünk felvágott szőlőszemeket a csirke- , a marha- vagy halraguba

⇒ hús, vagy szárnyashús mellé készítsünk fűszerkrémet összevágott piros szőlőszemekből, mézből, apróra vágott lilahagymából, és zöldpetrezselyemből

⇒ piros szőlőlében főzzünk puhára aszalt gyümölcsöket, pl. sárgabarackot és mazsolát. Pépesítsük és lekvár helyett kenjük a vajas kenyérre.

⇒ Készítsünk forralt bort szőlőléből. Adjunk a szőlőléhez fahéj rudakat, egész szegfűszeget és más ízesítőket, majd alacsony hőfokon addig főzzük, amíg az forró és illatos nem lesz.

⇒ apróra vágott szőlőszemeket, pörkölt diót keverjünk össze krémsajttal. A krémet kenjük puha tortillára, tegyünk rá vízitormát és főtt vagy sült csirke- vagy pulykahússzeleteket majd a tortillát csavarjuk össze és uzsonnára vacsorára fogyasszuk.

Egészséges falatok

Bár a franciák sok zsíros ételt esznek,mégis kevésbé hajlamosak a szív- és érrendszeri betegségekre. Ezt nevezik francia paradoxnak. A jelenséget azzal magyarázzák, hogy a vörösborban található flavonoidok feltehetőleg védik az artériákat. De a nem erjesztett szőlőlé is jótékony hatású: napi 3-4 dl kék szőlőlé is csökkenti a szív és érrendszeri betegségek kockázatát.

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm