qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A tejtermékek tele vannak tápláló ásványi anyagokkal, vitaminokkal és fehérjével. Az alacsony zsírtartalmú tejtermékek védenek a csontritkulás, az álmatlanság és a fejfájás ellen. Továbbá erősítik az immunrendszert.

Mi van benne?

B12-vitamin

A tejtermékben sok az idegrendszer működéséhez és a vörösvérsejtek képződéséhez szükséges B12 vitamin található.

D-vitamin

A tejet gyakran dúsítják D-vitaminnal, amely elősegíti a kalcium felszívódását és véd a csontritkulás okozta törések ellen. A tojássárgája az egyike a kevés természetes D-vitamin forrásnak, de nagyon magas a koleszterintartalma. A sajtokat és a joghurtokat többnyire nem dúsítják ezzel a vitaminnal.

Foszfor

A fogakat és a csontokat alkotó ásványi anyag, amely az izmok építésében és az anyagcserében is szerepet játszik.

Kalcium

Erre a csontvédő ásványra minden életkorban szükség van. Ha nem jutunk elegendő kalciumhoz, akkor csontritkulás következik be, ami csonttöréshez és a gerincoszlop torzulásához vezethet.

Kálium

A vérnyomás és a stroke kockázatát csökkentő fontos ásványi anyag.

Probiotikumok

Az élőflórás joghurtban található hasznos baktériumok. Javítják az immunrendszer működését, továbbá megakadályozzák és gyógyítják az élesztőgomba-fertőzéseket.

Riboflavin

Az energiatermelésben szerepet játszó B2-vitamin, részt vesz a vörösvértestek képződésében és a hormontermelésben. Segít elmulasztani a migrént.

Triptofán

Lefekvés előtt egy pohár meleg tej elűzheti az álmatlanságot, mivel a  tejben és más tejtermékben található triptofán nevű aminosav nyugtató hatású szerotoninná alakul. Az összetett szénhidrátokban gazdag ételek ( tészta, bab, rizs ) fogyasztása elősegíti a triptofán hatását.

Megjegyzés

hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

A probiotikumok az élőflórás joghurtban találhatók meg, ezért ilyen joghurtot fogyasszunk, ha szükségünk van ezeknek a baktériumoknak a a jótékony hatására.

Egy pár tipp

⇒ ha csak lehet jó ízű, de ne zsíros sajtot vegyünk. Ilyen a parmezán, a feta és a kecske sajt. Az ilyen sajtokból már egy kevés is sokféle hatással bír.

⇒ a salátaöntetek készítéséhez használjunk írót, kevés mustár és olaj hozzáadásával

⇒ joghurtból házilag is készíthetünk túrót: öntsük a joghurtot egy tál fölé helyezett sűrű szitába. Tegyük a hőtőbe legalább 8 órára vagy egy éjszakára, hogy lecsepegjen és besűrűsödjön. Fokhagymával és zöld fűszerekkel ízesíthetjük, de adhatunk hozzá lekvárt, vagy gyümölcsöt is.

⇒ csirkemellet pácoljunk be joghurtból, köményből, korianderből és curryporból készített páclébe. A húst a páclében süssük meg.

⇒ a krumplisalátát majonéz helyett joghurttal készítsük.

⇒ a krumplipüréhez vaj helyett adjunk inkább joghurtot, írót vagy alacsony zsírtartalmú tejfölt.

Egészséges falatok

A tükörtojás gyorsan elkészül és egyáltalán nem kell magában fogyasztanod. Tegyél alá zöldségeket, magas hústartalmú sonkát vagy egyszerűen csak tálald egy fincsi melegszendvicsen.

A bundás kenyeret próbáld ki sonkával, paprikával , paradicsommal vagy akár ketchuppal fogyasztani

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm


Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203

Warning: strpos() expects parameter 1 to be string, array given in /web/htdocs3/neehezzhu/home/www/wp-content/plugins/wp-optimize/minify/class-wp-optimize-minify-fonts.php on line 203