qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Jellemzője

A rákok és kagylók nemcsak különleges ínyencségek, de Neptunus (  a római mitológiában a vizek és tengerek istene)  ezen adományai gazdag fehérjeforrások is. Tele vannak a vérszegénység az artrózis, a rákos megbetegedések a szív- és érrendszeri betegségek, a szürke hályog és a depresszió ellen védő tápanyagokkal.

Mi van benne?

B12 -vitamin

Ez a csak az állati eredetű táplálékokban előforduló vitamin. Segít megelőzni a vérszegénységet, depressziót, valamint a szív- és érrendszeri betegségeket. A kagylók különösen gazdagok ebben a fontos vitaminban: a bennük levő mennyiség a napi szükséglet sokszorosának felelnek meg.

Cink

 Ez az ásványi anyag erősíti az immunrendszert, és fokozza a termékenységet. A legtöbb az osztrigában van: hat közepes nagyságú osztriga fedezi a napi cinkszükséglet majdnem kétszeresét.

Omega-3 zsírsavak

Táplálják a bőrt, csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek a magas vérnyomás és a stroke kockázatát.

Szelén

Rákellenes hatású ásványi anyag. Segít megelőzni a szürke hályog, a terméketlenséget és a prosztataproblémákat. Hat osztrigában 46 μg szelén van, ami az ajánlott napi mennyiség 60%-a

Megjegyzés

Hogyan lehet az előnyeit a legjobban kihasználni?

Az omega-3 zsírsavak gyorsan elbomlanak, ezért friss tenger gyümölcseit vegyünk és még aznap főzzük meg. Nyersen NE fogyasszuk, mert veszélyes baktériumok, vírusok és élősködők lehetnek bennük

Néhány tipp

⇒ készen vett salsához keverjünk főtt garnélarákot és fésükagylót, majd töltsük meg a tortilláka ezzel a keverékkel.

⇒ kész pizzalapra tegyünk durvára reszelt mozzarella sajtot, áttört főtt kagylót és garnéla rákot.

⇒ a kagylókonzerv levében nagyon sok B12 -vitamin van, használjuk fel rizsből készült piláf ( ázsiai rizses hús)  főzéséhez, halleves vagy raguk készítéséhez.

⇒ a kedvenc tésztaszószunkba keverjünk főtt kagylót vagy rákot.

⇒ készítsünk tenger gyümölcseiből quesadillát ( kukoricalepény – mexikói étel )  reszelt sajttal, rákhússal, kockára vágott paprikával és mogyoróhagymával.

⇒ garnéla salátához adjunk grépfrút darabokat és paradicsomot. Citromos öntettel tálaljuk.

 

 

Egészséges falatok

Bár azt tartják, hogy a tenger gyümölcseinek magas a zsírtartalmuk, a szív számára mégis hasznosak, különösen a garnélarák. Sok bennük az omega-3 zsírsav.

Ellenben nagyon kevés a telített, az egészségre káros zsírsav tartalom

Kitűzés a Pinteresten

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm