Triptofán - Jó segítség lehet az alkoholizmusból való leszokásban. qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Forrás:

Triptofán valamennyi fehérjedús ételben megtalálható, így a különböző húsokban és halakban a tojásban, tejben és bomolyában  valamint a banánban , datolyában és az amerikai mogyoróban. Különösen sok van belőle a pulykahúsban és az Afrikában honos Griffonia simplicifolia növényben.

 

Triptofán hatásai:

B6-vitamin és naicin közreműködésével az agyban úgynevezett boldogsághormonná vagyis szerotoninná alakul át.Ez sokféle szerepet tölt be, többek között kulcsfontosságú az elalváshoz. Emellett az agy más jellegű tevékenységében is fontos

Mire jó a triptofán ?

Elsősorban abban segít, hogy nyugtató vagy altató szedése nélkül természetes módon és könnyen elaludjunk.

Antidepresszáns hatású, pótolhatja az ilyen jellegű gyógyszereket. Enyhívti a feszültséget a szorongást, csökkenti a fájdalomérzékenységet. Jó segítség lehet az alkoholizmusból való leszokásban.

 

Amit még érdemes tudni

Az elalvás tervezett időpontja előtt másfél órával érdemes bevenni lehetőleg B6-vitmainnal, naicinnal és magnéziummal együtt vízzel vagy gyümölcsélvel, de semmiklépp sem fehérjetartalmú itallal.

A triptofán alkalmazása körül az utóbbi években Nyugaton sok vita volt, az utóbbi időben ezért inkább egyik származékát az 5-hidroxi-triptofánt (5-HTP) részesítik előnyben, amelynek a szedését teljesen biztonságosnak tartják.

Az 5-http a „boldogság esszenciájának” is nevezik, mert ez egy olyan tápanyag, amit szervezetünk szerotonin termelésre használ fel és ez hatással van a kedélyállpotra és az alvásra. A szerotonin hiánya depressziót, alvászavart, és akár óriási zabálásokat is okzhat. ​

 

Mit ír a wikipédia

https://hu.wikipedia.org/wiki/Triptof%C3%A1n

A triptofán (INN: tryptophan) a húszféle alapvető fehérjealkotó aminosav egyike. Az mRNS-ben az UGG triplet (nukleotid-hármas) kódolja. A szervezetben szinte mindig az l-változat fordul elő, bár van egy-két peptid, ami kivétel.

Esszenciális aminosav, vagyis a szervezet nem tudja előállítani, ezért a táplálékkal kell bevinni. Fehérjében gazdag élelmiszerekben található meg, elsősorban a csokoládéban, zabpehelyben, szárított datolyában, tejben, joghurtban, túróban, vörös húsokban, tojásban, halakban, baromfihúsban, szezámmagban, csicseriborsóban, napraforgómagban, tökmagban, földimogyoróban.

A növények és mikroorganizmusok antranilsavból vagy sikimisavból állítják elő; miközben köztes termékként 2-amino-mukonsav keletkezik. A szervezet többek között B3-vitamint (nikotinsavat) és szerotonint, a szerotoninból pedig melatonint) hoz létre belőle. Mivel a természetes alváshoz szükséges neurotranszmitterek előanyaga, újabban táplálékkiegészítőként is fogyasztják alvászavarok, depresszió, pánikbetegség ellen.

A VIII. Magyar Gyógyszerkönyvben Tryptophanum néven hivatalos.

 

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm