Alacsony vércukorszint - hipoglikemia - ajánlott táplálékkiegészítők qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4qt2jk970yvqcecymtv5dom3rxhtjs4

Alacsony vércukorszint – hipoglikémia

 

Hipoglikémiának az alacsony vércukorszintet nevezzük. Ilyenkor a teljes vénás vérből meghatározott cukorszint 3,5 mmol/l alatt van. A hipoglikémia nem egy önálló betegség. Annak a jele, hogy a vérben keringő cukrot – glükózt azaz szőlőcukrot – nagyobb ütemben veszik fel a szövetek, mint ahogy azt a szervezet képes a keringésbe juttatni.

Ajánlott táplálékkiegészítők

Króm

Hatása

A glükóztolerancia meghatározó tényezője, szabályozza az inulinszintet

Megjegyzés

A krómot jól hasznosuló, szerves kötésben, például krómpikolinát formájában érdemes bevinni a szervezetbe

B-komplex+B1-, B3-,B5-,és B12-vitmain

Hatása

Lényeges szerepet töltönek be, a szénhidrát-anyagcserében, emellett megnyugtatják, kiegyensúlyozzák az idegrendszer működését

Megjegyzés

A B5-vitamin (pantoténsav) javítja a mellékvese működését, erősíti a glükózból energiát termelő folyamatokat.

C-vitamin bioflavonoidokkal

Hatása

Szabályozza a mellékvese működését

 

Kalcium és magnézium

Hatása

Megnyugtatja az idegrendszert

Megjegyzés

A legjobb, ha e két elem aránya 2:1

L-karnitin

Hatása

A testzsírok energiává való átalakulásában működik közre.

 

L-Cisztein

Hatása

Fékezi az inzulin működését, ezzel mérsékeli a vércukorszint ingadozásait

 

L- Glutaminsav

Hatása

Csökkenti az édesség utáni vágyat.

Megjegyzés

B-komplex vitaminnal és C-vitaminnal együtt érdemes szedni

Tengeri alga

Hatása

Kiegyensúlyozza a vércukorszintet két étkezés között

 

Cink

Hatása

Erőssíti az immunrendszert

Megjegyzés

A hipoglikémiások szervezetében többnyire kevés a cink.

A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozás biztosítja a szervezet egyensúlyi állapotához, normál működéséhez szükséges tápanyagokat (fehérje, szénhidrát, zsír, vitamin, ásványi anyag, élelmi rost) és a biológiailag aktív összetevőket is (antioxidánsok, L-karnitin, prebiotikumok, probiotikumok, stb.).

Adódhatnak azonban olyan élethelyzetek – szigorú diéta, fogyókúra, felfokozott, rohanó életmód, betegségek utáni lábadozás, stb. – amikor a megszorítások, a kiegyensúlyozatlan, esetleg egyoldalú étrend, a szervezet kimerült állapota miatt étrend-kiegészítő fogyasztására lehet szükség a szervezet egyensúlyi állapotának fenntartásához.

Természetesen egyetlen étrend-kiegészítő sem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozást, a normál ütemű életmódot, a megfelelő pihenést és alvást, vagy fogyókúra esetén a túlzások nélküli, szakember által összeállított étrendet.

OGYEI

https://ogyei.gov.hu/etrend_kiegeszitokkel_kapcsolatos_lakossagi_tudnivalok_/

Pin It on Pinterest

Ha tetszik az oldal kérlek oszd meg

Köszönöm